logo F1zpravy.czF1online.sk

Sainz měl poškozenou dokonce i sedačku, Leclerc s ambicí na pole position

Charles Leclerc a Max Verstappen
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 11. 2023

První den v Las Vegas byl skutečně nabitý událostmi. Asi nejméně se nudili ve Ferrari. Tento tým dokázal v rozmezí pár hodin postavit v podstatě od nuly nové auto a potom obsadit první a druhé místo ve druhém volném tréninku. I když Carlos Sainz v pátek ne vlastní vinou fakticky ztratil naději na velký úspěch, Charles Leclerc si minimálně v kvalifikaci věří na nejvyšší příčky.

Skandál v prvním volném tréninku byl nejkrutější pro Carlose Sainze. Ten se svým Ferrari narazil na poklop na cestě, který červený monopost doslova rozložil zevnitř. Španělský závodník přišel o celé šasi, spalovací motor, baterii a elektroniku, ale do druhého tréninku přesto nastoupil. Mechanici Ferrari dokonale využili 150-minutové zpoždění druhého tréninku a dali auto dohromady – i když by možná bylo vhodnější říci, že ho postavili znovu.

„Jsem v pořádku, děkuji za zeptání. Byla to docela velká rána na můj záda a krk. Bohužel, šasi, motor, baterie a dokonce i moje sedačka byly poškozené při incidentu,“ řekl zklamaný Carlos Sainz. „Od všech mechaniků a celého týmu si oprava vyžádala obrovské úsilí, ale nakonec se jim podařilo postavit před druhým tréninkem úplně nové auto.“

„Umožnilo mi to nastoupit a skompletizovat druhý volný trénink. Podle mě je to svědectví hrdinského úsilí mechaniků a celého týmu. Dokázali jsme to, neztratili jsme žádný čas a můžeme se soustředit na další den,“ dodal Sainz, který byl velmi zklamán, že ne vlastní vinou přišel o šanci na dobrý výsledek po trestu za překročení maximálního povoleného počtu komponentů pohonné jednotky.

„Jsem velmi zklamán z této situace. Dnešek je pro mě jasným příkladem toho, jak můžeme zlepšit sport v mnoha směrech. FIA, týmy i pravidla na to mohly přihlížet jako na zásah vyšší moci, abych se vyhnul trestu, ale jak vždy se najdou lidé nebo způsoby, jak to někomu celé ještě zhoršit. V tomto případě jsem asi na řadě já, abych za to zaplatil,“ dodal Sainz.

Charles Leclerc byl tentokrát tím šťastnějším z dvojice pilotů Ferrari. Kdyby ho po brazilské katastrofě potkal ještě takovýto uvolněný poklop, tak by si nejeden z nás kladl otázku, co tento ubohý Monačan udělal v minulém životě. Tentokrát však mohl být spokojený, protože měl bezproblémový den a zakončil ho jako nejrychlejší ze všech.

„Zatím to vypadá dobře,“ začal své páteční hodnocení Leclerc. „Trať se mi líbí. Vždy jsem měl rád městské okruhy a tento je dobrý. Zatím se zdáme být rychlí, i když je těžké určit, jak jsme na tom v závodním tempu. Kvalifikační rychlost však vypadá dobře. Musíme pokračovat v práci, ale zatím je to fajn.“

Kvalifikace, městský okruh a Charles Leclerc, to zní jako vynikající kombinace pro zisk pole position, že? „Nevím,“ odpověděl. „Myslím si, že v kvalifikaci na tom budeme jako vždy dobře. Podle mě je ale Red Bull v závodním tempu příliš silný. Max dnes předvedl velmi dobré závodní simulace. Jako vždy budou oni silní v závodě a v kvalifikaci to bude vyrovnané.“

Související zprávy

Diskuze