Naše závodní tempo bylo dobré akorát ve srovnání s Mercedesem, zní z Ferrari

Kdyby jste Ferrari před sprintem řekli, že Charles Leclerc porazí Lewise Hamiltona a skončí jen asi dvě sekundy za Georgem Russellem, považovali by to za slibný výsledek. Monacký závodník jako ten rychlejší z pilotů Scuderie však za 24 kol ztratil na Maxe Verstappena více než 28 sekund a na Landa Norrise více než 24 sekund. To už je pořádná nálož.
Charles Leclerc si ze sprintu odnesl čtyři body za páté místo a Carlos Sainz bod za osmé místo. Ferrari v sobotu na Interlagosu neohromilo, ale ani nezklamalo. Oba piloti startovali na použitých měkkých pneumatikách, které měly za sebou jedno ostré kvalifikační kolo a ve vysílačkách neustále slyšeli o problémech s přehříváním monopostu, pro které nemohli jít na doraz, ale museli před každým brzdním bodem trochu pustit plyn a chladit auto.
Navzdory všemu se Charles Leclerc v závěru prohnal kolem trápícího se Lewise Hamiltona. To zní slibně, ale Monačan nedokázal za celých 24 kol setřást Júkiho Cunodu, jehož AlphaTauri mělo po neúspěšné kvalifikaci pošetřené čerstvé měkké pneumatiky a oba piloti této stáje byli v sobotu mimořádně rychlí.
„Tempo Júkiho mě povzbudilo, protože on nasadil čerstvé měkké pneumatiky. Neočekávali jsme, že jejich tempo bude na naší úrovni, ale na nových gumách byla jeho rychlost podobná naší. Myslím si tedy, že jsme učinili správné rozhodnutí,“ řekl Leclerc po skončení sprintu televizi Sky.
Pro vysvětlení, Ferrari má v garáži ještě jednu čerstvou sadu měkkých pneumatik na neděli. Ta se může hodit, ale sám Leclerc přiznává, že ho po startu z druhého místa čekají spíše defenzivní povinnosti. „Nepochybuji, že jsme se rozhodli správně. Júki se nás dokázal držet, co obvykle neplatí, takže můžete vidět, jakou výhodu s sebou přinášejí čerstvé pneumatiky. Jsem optimističtější, ale musíme si dávat pozor na naše slova, protože být optimistický ještě neznamená útočit na vítězství,“ říká monacký závodník.
Důležité je srovnání s Mercedesem. Tyto dva týmy získaly v posledních několika závodech podobné množství bodů a jinak tomu nebylo ani v brazilském sprintu. Ferrari dokonce při trápícím se Mercedesu vypadalo, že by si mohli v neděli troufnout a snížit jejich bodový náskok v souboji o celkové druhé místo.
“Myslím si, že závodní tempo nebylo špatné, ale jen když ho srovnáme s Mercedesem. Srovnání s extrémně rychlým Landovým McLarenem a extrémně rychlými Red Bully znamená, že máme obrovské množství práce. Zjevně nám něco chybí a já úplně nerozumím, co to je, protože naše tempo je v kvalifikacích velmi podobné, ale v závodě je to obrovský rozdíl. Přesně na to se v současnosti soustředíme nejen z krátkodobého, ale i dlouhodobého hlediska,” řekl Leclerc.
Problémy s chlazením připravily Sainze o hodně času
I druhý z pilotů Ferrari po skončení sprintu připomněl, že klíčové jsou před nedělí pneumatiky. Scuderii však v sobotu trápily i teploty. Inženýři se během závodu na 24 kol několikrát ozvali svým jezdcům, aby jim připomněli nutnost chladit pohonnou jednotku. Něco takového vás ale stojí čas.
„Do dnešního dne jsme určitě vstupovali s cílem ušetřit co nejvíce pneumatik na nedělní závod. Bylo tedy jasné, že tento den bude složitý. Neočekávali jsme ale, že budeme muset do takové míry kontrolovat teploty motoru. Musel jsem před brzdným bodem dávat nohu dolů z plynu dříve, což mě připravilo o obrovské množství času,“ řekl Sainz po skončení sprintu pro Sky.
“Neočekávali jsme, že auta budeme muset chladit tak moc. Doufám, že v neděli se to zlepší, protože dnes jsem na to nemohl tolik tlačit. Snad mi to v závodě bude umožněno,” dodal s nadějí na závěr španělský závodník.