Mercedes má navrch, ale my nepolevíme v tlaku, slibuje Sainz
Tři závody před koncem je na startovním roštu otevřených už jen několik zajímavých bitev, například souboje Ferrari a Mercedesu nebo Sergia Péreze s Lewisem Hamiltonem o celková druhá místa. Aktuálně jsou karty rozdány jasně, ale stačí jedno kolo ve třech nadcházejících závodech sezóny a vše bude jinak. Zdá se, že ve snaze o dosažení celkového druhého místa bude Ferrari potřebovat hlavně nepředvídatelné okolnosti.
Co se týče bodového zisku, bylo posledních několik závodů mezi Ferrari a Mercedesem poměrně vyrovnaných. Po Kataru je dělilo 28 bodů, po Mexiku 22 bodů, takže to na první pohled vypadá, jako by Scuderia postupně snižovala ztrátu, ale je to jen zdání. Pohled na výkonnost na trati mluví úplnějinou řečí.
Jistě, Ferrari bylo v posledním období nesmírně silné v kvalifikaci, ale tuto rychlost nedokáže monopost SF-23 ukázat v závodním tempu, které je pro zisk bodů klíčové. Pokud jde o další snižování ztráty na Mercedes, pilot stáje Carlos Sainz není před brazilským víkendem velmi optimistický. „Myslím si, že Mercedes má trochu navrch, zejména jejich náskok 22 bodů je poměrně velký,“ řekl španělský závodník na čtvrteční tiskové konferenci.
„Mercedes je kromě toho silnější v závodním tempu, což je zase naše slabina, takže určitě mají trochu navrch. Nám se však daří alespoň nepolevovat v tlaku. Mercedes si proto nemůže dovolit udělat žádnou chybu, protože my je hodláme využít. Je to zábava a v závodech jsme velmi blízko. Za normálních okolností nás stíhají nebo předjíždějí, takže doufám, že se nám to v posledních třech závodech podaří obrátit, nedovolíme se předjet a skončíme před nimi,“ řekl Sainz.
Pokud chce Ferrari ještě něco udělat s konečným výsledkem, bude se muset hodně snažit. Aspoň se jim však podařilo zahnat McLaren o něco dále. Aktuálně disponuje Scuderia 93-bodovým náskokem na britský tým, což je určitě skvělá pozice, i když forma monopostu MCL60 představuje zdvižený ukazováček hlavně směrem do příští sezóny.
„Myslím si, že závodní tempo je trochu naší slabinou. Platilo to po celý rok. Kvalifikace bývají z naší strany lepší než závody. Kromě toho trpíme i nekonzistencí mezi stinty. Během roku jsme poskládali několik velmi dobrých stintů i v závodech, ale po přezutí jsme hrozně ztráceli v závislosti na směsi pneumatik, podmínkách na trati a práci s gumami. Zdá se, že jsme v tomto směru trochu méně konzistentní, proto v těchto posledních třech závodech a v příštím roce vynaložíme veškeré úsilí, abychom zjistili, zda se nám podaří tento náš deficit smazat,“ řekl Sainz.
Podle Leclerca nedokáže monopost proměnit pole position ve vítězství
Jeho týmový kolega Charles Leclerc bude v Brazílii útočit na hattrick. Monacký závodník stál na pole position v Austinu i v Mexiku. Pravda, nyní by nás už velmi nepřekvapilo, kdyby se to podařilo znovu. Problém je však v tom, že kvalifikační vítězství v případě Ferrari skoro nic neznamená. „Pole position je vždy krásná, ale mně záleží hlavně na nedělním závodě. V této chvíli však nemáme auto, které by dokázalo proměnit pole position v nedělní vítězství nebo alespoň ve velmi dobrý výsledek,“ řekl monacký závodník.
„Musíme na tom zapracovat a přesně to i děláme. Soustředíme se právě na tuto oblast a na výkonnost v závodě. Máme před sebou ještě dost práce. Pole position by byla úžasná, ale raději bych tento víkend skončil na prvním místě než startoval z prvního místa,“ prohlásil Leclerc.