Russellův závod se změnil na “boj o přežití”, když začal chladit brzdy
George Russell má za sebou další nepovedený závod. V Mexiku mu však nechyběla rychlost během celé velké ceny, ale jen po červené vlajce, když Lewis Hamilton předjel Ferrari a suverénně si zajistil druhé místo. Jeho kolega se zatím potil ve strachu, že ani nedojede do cíle.
Mexiko s vysokou nadmořskou výškou představuje výzvu z hlediska chlazení monopostů. Týmy však chtějí optimalizovat svůj balík i na kvalifikaci, a tak chlazení velmi často poddimenzují. Již po pár kolech za soupeřem se proto technika začne přehřívat a v rádiu se ozve nepříjemný hlas, který jezdci nařídí zpomalit a auto ochladit.
To se stalo Georgovi Russellovi, když mu nevyšly snahy o útok na Carlose Sainze. Pak to s ním šlo z kopce. „Posledních dvacet kol bylo strašných. Po červené vlajce jsem měl skutečně dobré tempo a v autě jsem se cítil dobře. Byl jsem hned za Carlosem, chybělo mi jen málo, abych na něho uskutečnil manévr.“
V čem byl tedy problém? „Pak se mi přehřály brzdy. Báli jsme se, že ani nedojedu do cíle,“ prozradil britský jezdec. „Musel jsem zpomalit, ale jakmile jsem to udělal, teploty pneumatik úplně spadly a už se nikdy nezotavily. Jako bych od té doby jel na ledě. Měl jsem štěstí, že jsem skončil na šestém místě.“
Russell ohledně posledních kol poznamenal, že to byl hotový „boj o přežití“, který ho stál pozici ve prospěch rozjetého Landa Norrise. „Byl to těžký víkend, ale toto je škoda. Auto podalo dobrý výkon.“
Mercedes může být rád, že Russella nepředjel ještě i Daniel Ricciardo. Russell se totiž vláčel doslova šnečím tempem. V posledním kole byl o téměř čtyři sekundy pomalejší než Lando Norris, a alespoň o dvě sekundy ho stáhnul i zbytek první desítky.
Bitva o druhé místo v konstruktérech bude ještě zajímavá. „Už jsme to měli uzavřít. V Brazílii budeme mít rychlost, ale poslední dvě velké ceny budou zřejmě sedět Ferrari o něco více než nám. Potřebujeme mít jen čisté víkendy a udržet si konzistenci. Jsem si jistý, že se nám to podaří.“