logo F1zpravy.czF1online.sk

Norris si pochvaluje stíhací závod a souboj s “králem pozdního brzdění”

F9o3u52WUAA5ZK2
© FOM
Milan Kubala
Milan Kubala30. 10. 2023

Výkon Landa Norrise v neděli jistě budou osobnosti ze světa Formule 1 chválit celý tento týden. Není se čemu divit, mladý Brit se totiž dostal ze sedmnáctého místa na startu až do první pětky a skvělými manévry bavil diváky před televizními obrazovkami.

Když mechanici před startem závodu sundali ohřívací deky z pneumatik, byli jsme překvapeni. Lando Norris se jako jediný rozhodl nasadit měkkou směs. Top týmy to ale po startu zezadu dělají přesně naopak; obují nejtvrdší dostupné pneumatiky a stint prodlouží co nejdéle to jde.

Landovi Norrisovi to ale vyšlo, i když se v prvních kolech nějak extra nedostával přes soupeře. “Jakmile jsme obuli tvrdou směs a zbavili se softů, měli jsme velmi silnou rychlost,” poukázal na zlom ve vývoji nedělné grand prix. “Byl jsem ale mimo svou pozici, takže auta kolem mě nebyla ta, s nimiž bych měl závodit. Byl jsem mnohem rychlejší. Přezul jsem na tvrdé pneumatiky a vyšel mi undercut na sedm nebo osm aut. To bylo fajn. Po 30. kole už jezdil na osmé príčce.

Následoval výjezd bezpečnostního vozu, který přišel McLarenu celkem vhod. Lando Norris nebyl pevně rozhodnut, zda bude pokračovat na tvrdé směsi až do cíle, nebo přezuje na novou středně tvrdou směs. Nehoda Kevina Magnussena zjednodušila rozhodování na papájové boxové zdi.

Na druhou stranu ale Norrise stála dvě příčky, které by si ušetřil, kdyby nezastavil hned, ale počkal na červenou vlajku. Samozřejmě, nikdo dopředu netušil, jak se rozhodne ředitelství závodu.

Neutrální fáze jako celek ale McLarenu pomohla, i když jen do chvíle, než zhasla červená světla. “Neměli jsme dobrý restart. První start byl fajn, ale ten druhý ani ne. Měli jsme příliš velké problémy s teplotami pohonné jednotky. Před restartem jsem tedy nemohl dostat pneumatiky do správného okna. Trochu jsem za to zaplatil. Musel jsem se vyhnout i pár incidentům a na rovince dost ubrat,” povzdechl si Lando, který tak dohromady ztratil až šest příček.

Nevzdal se ale a všechny si vybojoval zpět. Byla z toho krásná jízda. “A nebylo to z dvacátého místa na desáté, ale ze čtrnáctého na páté,” poukazuje na podstatný rozdíl Norris. “Čelil jsem Georgovi, Alexovi, Oscarovi, Danielovi, pár rychlým a šikovným klukům. Dobře jsem to ale zahrál, při předjížděcích manévrech jsem je dostal do nepříjemných pozic. Velmi rychle se mi podařilo je předjet. To mě dostalo na páté místo.”

Lando Norris dostal i otázku, který manévr si užil nejvíce. Po krátkém rozmyšlení odpověděl, že předjetí Daniela Ricciarda, “krále pozdního brzdění”. Při tomto pojmenování bychom měli snad použít zdvojené uvozovky, protože Lando to myslel i trochu uštipačně.

Australana si ale užil. Dostal ho přesně tam, kam chtěl. “Zabrzil jsem dřív, než si asi myslel. Pak začal brzdit i on, tak jsem brzdu uvolnil a předjel ho po vnějšku,” popsal vzájemný souboj s velmi spokojeným výrazem na tváři.

Když si ale bude na pondělním brífinku rekapitulovat víkend, určitě ho bude mrzet pokazena kvalifikace. Kdyby ne… “Skončil bych na pódiu. Řekl jsem to už v sobotu — ale co by kdyby. Akceptuji to, vím, že potřebuji poskládat všechny kousky skládačky do sebe.”

Související zprávy

Diskuze