Pérez v Mexiku udělal chybu hned dvakrát, tvrdí Brundle
Přemotivovaný Sergio Pérez se s účinkováním na domácí Velké ceně Mexika rozloučil již v první zatáčce úvodního kola závodu. Jezdec Red Bullu se po skvělém startu z pátého místa dostal na úroveň z pole position startujícího Charlese Leclerca, ale byl až příliš netrpělivý a místo toho, aby si předjížděcí manévr na jezdce Ferrari důkladně připravil, do něj v rychlosti narazil a ze závodu vypadl. Podle Martina Brundla se rodák z Guadalajary dopustil v tomto momentu ne jedné chyby, ale hned dvou. Jakých?
Pérez chtěl na domácí půdě před praskajícími tribunami zářit. Masivní podpora domácího publika ho však podle Martina Brundle vyhecovala až natolik, že se v první zatáčce závodu dopustil v důsledku horlivosti přímo školácké chyby.
„Vedli jsme diskuse o tom, zda obrovská a hlučná podpora způsobila, že Sergio jezdící od GP Monaka ve slabé formě byl pod ještě větším tlakem, nebo mu naopak dodala potřebnou motivaci,“ uvedl pro Sky Sports F1 Martin Brundle.
„Pérez dělal až do první zatáčky vše správně. Po startu z pátého místa předvedl skvělý start, zachytil tři před ním jedoucí auta a dokonale si všiml mezery na levé straně trati, která byla čistější a širší stopou do první zatáčky.“
Následně však Pérez, který se ocitl vedle Verstappena a Leclerca, pořádně zpanikařil. „Jistým způsobem byl obětí svého skvělého startu a dobrých rozhodnutí,“ poznamenal Brundle. „Náhle byl v čele závodu bok po boku Verstappena a Leclerca. Po incidentu vysvětlil, že po tom, co tu byl dvakrát na stupních vítězů, chtěl vést závod a zaznamenat slavné vítězství, a tehdy se to bohužel všechno pokazilo.“
Brundle dále vysvětlil, že Pérez se během krátkého působení na GP Mexika nedopustil jen jednoho chybného úsudku, ale rovnou dvou. „V zlomku sekundy při rychlosti 200 mil za hodinu udělal dvě chyby,“ řekl.
„Předpokládal, že Ferrari Leclerca, které se ocitlo v ´sendviči´, zabrzdí dříve a pravděpodobně stejně tak i Verstappen, který byl na špinavé vnitřní straně. Ani jeden ze soupeřů však nezabrzdil předčasně, oba měli svá auta plně pod kontrolou. Největší chybou Sergia bylo, že zatočil do zatáčky příliš tvrdě a příliš brzy, přičemž v ní potřeboval být širší, využít vnější stopu a v nájezdu do druhé části šikany tak disponovat výhodou.“
Pérez ale místo toho vletěl do první zatáčky hlava-nehlava a kromě svého monopostu RB19 poškodil i Leclercův, protože Monačan obklopený Red Bully neměl kam uhnout. „Leclerc měl malý prostor na manévrování, protože měl na vnitřní straně Verstappena. Pérezův přesah byl dost výrazný a po kontaktu širokých a lepkavých pneumatik, který ho vynesl do vzduchu, se se závodem brzy poté rozloučil. Byla to ta poslední věc, kterou by on, jeho tým, fanoušci a promotér závodu potřebovali,“ dodal Brundle.