logo F1zpravy.czF1online.sk

Ferrari vytáhlo nůž tam, kde se mělo střílet. Sainz: Mercedes má jednu velkou výhodu

FERRARI F1 GP MESSICO 2023
© FERRARI F1 GP MESSICO VENERDI 27/10/2023 @Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala30. 10. 2023

Jezdci Ferrari po 71 kolech spadli z první řady do druhé. Velmi rychle se smíří s tím, že je porazil terminátor této sezóny Max Verstappen, ale co s Lewisem Hamiltonem? Nemohli ho přece jen nějak udržet za sebou? Podle Carlose Sainze to nebylo vůbec jednoduché. Ferrari totiž vytáhlo nůž tam, kde se mělo střílet; Scuderia prostě z hlediska práce s pneumatikami nemůže konkurovat Mercedesu.

Max Verstappen na startu předjel obě Ferrari. Kdyby se Sergio Pérez poučil z chyby Lewise Hamiltona v Kataru, Carlos Sainz nemusel projíždět dalšími zatáčkami na třetím, ale až na čtvrtém místě. Domácí jezdec se však přepočítal, a tak Ferrari dlouho okupovalo pódiové příčky.

Před zbytkem světa jim dělal bariéru Daniel Ricciardo, ale bylo jasné, že AlphaTauri za sebou nedokáže udržet Hamiltona navždy. Když se Brit dostal dopředu a Mercedes sáhl po undercutu, zdálo se, že Ferrari to má spočítané. Scuderia však zůstala na trati a pokusila se odjet závod na jeden pitstop. Poškodila jí však červená vlajka, ale pravděpodobně by Sainz skončil čtvrtý i bez ní.

Odráží nedělní výsledek schopnosti monopostu SF-23? „V závodech? To ano,“ odpověděl suverénně Carlos Sainz. „Je jasné, že v kvalifikaci dokážeme bojovat o pole positions, ale v závodech je zase jasné, že oni jsou o dobrý krok před námi.“

„Musíme pochopit proč, co děláme s autem, co děláme s vyvážením v kvalifikaci, že je ten monopost tak dobrý a v závodech je to tak náročné. Je třeba to analyzovat. Doufáme, že příští auto bude představovat krok vpřed tímto směrem. Abychom s nimi dokázali bojovat, budeme to potřebovat,“ naléhá čtvrtý muž průběžného pořadí šampionátu. „Lewis s Verstappenem byli v jiné lize.“

Jedním velkým nedostatkem Ferrari je jeho práce s pneumatikami. Vysoká degradace nutí Scuderii šetřit, šetřit a šetřit. Na druhé straně Mercedes mohl dělat, co jen chtěl, myslí si Carlos Sainz.

Proto jsme prý neměli být překvapeni z toho, že Ferrari nereagovalo na undercut Lewise Hamiltona. „Ne, my s ním nebojovali. On se ve 24. nebo ve 25. kole rozhodl jít do boxů. Pro nás to bylo příliš brzy, aby nám vyšla jednozastávková strategie. A to je další věc,“ pokračoval učitelským tónem.

Následně svá slova vysvětlil. „Oni si mohli dovolit zastavit ve 25. kole, protože věděli, že na těch pneumatikách to klidně zvládnou až do cíle. Během restartu si zas mohli dovolit startovat na mediumkách, protože věděli, že to na nich zvládnou až do konce.“

Ve Ferrari však počítají každý metr. „U nás je životnost pneumatik krátká, proto musíme být vždy velmi opatrní při časování našich zastávek a při tom, kolik kol můžeme odjet za jeden stint. Dříve nebo později by Lewis stejně skončil před námi. Třetí a čtvrté místo je maximum, co jsme dnes pro Ferrari mohli získat.“

Ferrari a Mercedes v neděli nasbírali stejný počet bodů, oba týmy si jich na konto připsali 27. Rozestupy v šampionátu tak zůstaly zachovány; Scuderia má 22-bodovou ztrátu. Z matematického hlediska je stále o co hrát.

„Bude to těžké, protože Mercedes je nejsilnější v neděli, kdy se rozdávají body,“ hodnotí vyhlídky Ferrari Sainz. „Brazílie je navíc sprintový víkend a loni tam byl Mercedes velmi silný. Bude to těžké. Potom Las Vegas by nám mělo vyhovovat o něco více, a také Abú Dhabí. Podle mě to bude ještě urputný boj.“

Související zprávy

Diskuze