logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen vyzval Elkanna, ať mu zavolá. Rád by si koupil legendární monopost Ferrari F2004

Mick Schumacher – Ferrari F2004
© Scuderia Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 10. 2023

Sebastian Vettel kdysi řekl, že i v Mercedesu fandí Ferrari. Určitě nebyl daleko od pravdy, když si uvědomíme, že exkluzivní automobily této značky měl v garáži Lewis Hamilton a v Maranellu nakupuje i Max Verstappen. Ten si v kariéře už slušně vydělal a protože rychlá auta jsou jeho životem, velmi dobře ví, kam chce investovat.

Čerstvý trojnásobný šampion má v garáži Ferrari, což asi nepřekvapí. I když se živí “točením volantem”, odpočívá také “točením volantem”, ať už na simulátoru nebo na okruhu v jednom z jeho aut. Vzhledem k tomu, že si ve Formule 1 slušně vydělal a jeho kontrakt, platný až do konce sezóny 2028, mu slibuje další obrovské peníze (podle některých zdrojů až 55 milionů ročně), chtěl by je investovat do své největší vášně.

“Rád bych vlastnil všechny monoposty Red Bullu, s nimiž jsem získal mistrovské tituly,” popsal Verstappen v rozhovoru pro Gazzetta dello Sport svou vysněnou garáž.

“Navíc bych chtěl Ferrari F2004 Michaela Schumachera, což je úžasné auto. Nevím však, jak bych si ho mohl koupit. Tímto bych se rád obrátil na Johna Elkanna. Doufám, že si přečte tento rozhovor a možná mi zavolá,” prohlásil Max.

No, něco takového nebude vůbec jednoduché. Nedávno se prodal mimořádně vzácný monopost F2003, s nímž Schumacher získal svůj šestý titul a cena byla ohromujících 14,8 milionu dolarů. Dominantní monopost F2004, s nímž Michael získal svůj sedmý titul, má pravděpodobně ještě vyšší hodnotu.

Kromě toho, Verstappen rozhodně není jediným zájemcem o tento kousek. Ještě v roce 2020 přiznal svůj zájem o koupi monopostu F2004 Sebastian Vettel, ale nakonec musel přiznat, že i když určitě nežije “z ruky do úst”, nemůže si auto svých snů dovolit. Uvidíme tedy, jak dopadne Max.

Mezitím bude pokračovat ve své kariéře. Jelikož je již trojnásobným mistrem světa, rozhodně patří k nejúspěšnějším pilotům v historii Formule 1. Jak vysoko se v pomyslné historické hierarchii nyní nachází? No, na to ať si každý odpoví sám.

I když Verstappen přiznává, že jeho kariéra ve Formuli 1 pravděpodobně nepotrvá do čtyřicítky, se závoděním rozhodně neskončí. “Budu závodit déle, ale ne v F1. Bylo by hezké udělat to jako Valentino Rossi, který momentálně závodí v silničních automobilech, což je kategorie, o kterou mám zájem, protože tam závodí i naše auto,” řekl Nizozemec.

Max vyvíjí na tomto poli několik aktivit včetně podpory Thierryho Vermeulena, což je syn jeho manažera Raymonda Vermeulena. Verstappen je kromě toho spoluzakladatelem e-sportového týmu Redline a od roku 2025 vstoupí do “GT” s vlastním týmem.

“Valentino vyhrál v MotoGP vše, co mohl. Měl šílenou kariéru a nyní se baví motorismem, ale stále tvrdě pracuje a chce vyhrávat. Myslím si, že v budoucnosti budu chtít něco podobného,” uvedl Verstappen.

Související zprávy

Diskuze