Fernando Alonso i přes svůj věk, a možná právě díky svému věku, nepřestává udivovat jezdeckou inteligencí a pořádnou dávkou rafinovanosti. Další důkaz nám poskytl v sobotním sprintu a rozstřelu, kdy se na první pohled nepochopitelně tlačil na pravou stranu trati. Španěl měl však na to velmi dobrý důvod. Fanoušci Fernanda Alonsa si na záběrech ze sobotního sprintového rozstřelu všimli něco neobvyklého. Místo toho, aby stejně jako všichni ostatní na konci svého rychlého kola projížděl cílovou rovinkou po levé straně, kde se nachází ideální stopa, pokaždé zatočil doprava. Všimněte si jeho průjezdy v následujícím videu. Proč to španělský matador dělal? Když se dozvíte důvod, možná i vy zostanete v ůžasu. Dvojnásobný mistr světa jako jediný v paddocku v sobotu nemyslel jen na svou startovní pozici v sprintu, ale už se připravoval na hlavní závody: Průjezdy po pravé straně trati si nanášel gumu na své startovní místo, aby v neděli na startu získal konkurenční výhodu a opět si připsal nějaké setiny a možná i pár pozic k dobru. Nuž a to samé opakoval i během sprintu, kdy bylo na trati bezpečnostní vozidlo. Během nesprintových víkendů dělat něco takového nemá smysl, protože nikdo nemá křišťálovou kouli a dopředu netuší, z jaké pozice bude startovat. Možná i z tohoto důvodu tento “trik” všichni přehlédli, ale ne “starý lišák” Alonso, který využije každé příležitosti bez ohledu na to, jaký malý zisk mu přinese. Připomeňme, že podle sportovních pravidel jsou zakázány jakékoliv pokusy zlepšit si přilnavost ve svém startovním boxu. Výjimkou je jen samotná jízda po trati. “Závodníkům nejsou dovoleny žádné pokusy měnit přilnavost jakékoliv části povrchu trati jinak než samotným ježděním,” stojí v článku 26.3. Mimochodem, velmi podobný článek 34.10 je zodpovědný za to, že se Verstappenovy sobotní oslavy musely přesunout mimo prostorů boxové uličky. Přečtěte si také:Red Bull musel přesunout oslavy jinam, obával se zásahu FIA8. října 2023, 12:16 Toto není poprvé, co Alonso ukázal, že Formula 1 není jen o čisté rychlosti, ale i o rafinovanosti, bdělosti a oportunismu. Možná si ještě vzpomenete na kontroverzi z Velké ceny Ruska 2021, kdy si po startu zkrátil první zatáčku, a možná si vzpomenete i na to, jak si toto zkrácení a následné obejití polystyrénových tabulí trénoval již během pátečních tréninků. No a určitě vám neunikl ani Alonsův dvojitý předjížděcí manévr z letošního závodu v Holandsku. Španěl si již v pátek při pouštění jezdců všiml, že na vnitřní straně nakloněné třetí zatáčky je mimořádně vysoká přilnavost, když je trať mokrá. Celý víkend si to uchovával v hlavě, nikomu o tom neřekl, a v neděli to využil ve svůj prospěch. George Russell a Alex Albon si museli nevěřícně protírat oči.