logo F1zpravy.czF1online.sk

Alonso uvažuje, že začne kopírovat Strollovy strategie

Fernando Alonso
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 09:53

Aston Martin bodoval už čtvrtý soutěžní víkend v řadě, což se mu v této sezóně ještě nepodařilo. Navzdory tomu je v táboře ze Silverstonu cítit zklamání. Fernando Alonso si nemyslí, že v proměnlivých podmínkách by se nedalo získat lepší než deváté místo, ale to by musela fungovat strategie.

Lance Stroll startoval sedmnáctý, Fernando Alonso sedmý. Navzdory tomu byl to právě kanadský jezdec, kdo uprostřed Velké ceny bojoval na třetím místě, zatímco Alonso na hranici bodované desítky. Během závodu si neuměl vysvětlit, jak se ho ostatním podařilo přeskočit a proč jeho strana garáže měla opět horší strategii.

Po prvním pitstopu se Alonso ocitl na devátém místě, ačkoli původně jezdil na šesté pozici. „Všichni ti piloti, kteří nás předjeli, mají horší pneumatiky nebo jsme o tyto příčky přišli jen tak pro zábavu?“ vyčítavě se zeptal ve vysílačce svého závodního inženýra.

Chris Cronin mu vysvětlil, že horší pneumatiky má jen jedno auto před ním. Ostatní ho tedy přeskočili díky lepší strategii, ne proto, že by nezamířili do boxů. „Je šílené, že to v mém případě nikdy neuděláte správně,“ prohlásil španělský matador. Stroll se v tu chvíli posunul z dvanáctého místa na čtvrté.

Zklamání dvojnásobného mistra světa se dalo pochopit, vždyť Stroll byl v úvodu závodu před Alonsem navzdory tomu, že zastavil o jedenkrát více. Rozhodlo skvělé načasování. Rodák z Ovieda má plán, jak se příště podobným problémům vyhnout. „Zastavím, když zastaví i Lance, protože v takových situacích je jeho parta inženýrů mnohem přesnější,“ poukázal na velmi dobré rozhodování druhé strany garáže v rozhovoru pro DAZN.

„Poprvé jsme zastavili příliš pozdě, ale to chápu, protože jsme byli ve skupince s Hamiltonem, Russellem a Gaslym. Těžko se riskuje, když jste na pátém nebo šestém místě. Zastavili jsme pozdě a na trať jsme se vrátili za Oconem, Nicem a Lancem,“ rekapituloval průběh Velké ceny.

„Druhá zastávka přišla příliš brzy. Já jsem jako první obul gumy do sucha a v průběhu tří kol jsem ztratil 25 sekund. Někdy se mi to těžko chápe, protože máme k dispozici informace z druhého auta. Pokud je druhé auto třetí, můžeme od něj čerpat data. Začnu zastavovat, když i Stroll, tým má více dat než pilot o časech na kolo, teplotách, vývoji trati. Dnes jsme se nerozhodli správně,“ zní Alonsův verdikt.

„Dnes jsme se rozhodli nesprávně, ze strategického pohledu velmi nesprávně. Takové věci se v závodě mohou stát. Před týdnem [v Rakousku] jsme vsadili na výbornou jednozastávkovou strategii, která nám umožnila bodovat, což jsme si asi ani nezasloužili,“ dodává. „Dnes jsme měli trochu smůlu. Když se nám příště naskytne nějaká šance v proměnlivých podmínkách, snad se rozhodneme správně.“

Související zprávy

Diskuze