Podle Strolla je smutné, že F1 si z roku 2026 udělala „školní projekt“

Když se Lance Stroll k nějakému tématu vyjádří více než dvěma holými větami, můžete si být jistí tím, že mu na něm záleží. Ve čtvrtek prozradil, že ho trápí pravidla na rok 2026. Kanadskému závodníkovi se vůbec nelíbí, protože jízda v nich nebude skutečným závoděním.
Nedávno se o své první dojmy z aut budoucí generace podělil Charles Leclerc, který si nejnovější iteraci monopostu vyzkoušel na simulátoru Ferrari. Prozradil, že se mu příliš nelíbí, protože piloti si jízdu vůbec neužijí.
Lance Stroll s ním souhlasí. „Nemyslím si, že by to byla velmi vzrušující pravidla,“ zamyslel se nad rokem 2026 před víkendem v Silverstone. „Všechno je však relativní a pokud budete mít rychlé auto, tak to bude vzrušující. Uvidíme, co přinese příští rok.“
Nová pravidla bude určitě obhajovat mistrovský tým, ale co ostatní? Víme jen, že pořadí se teď těžko předpovídá. „Nevím, jak budou vypadat auta ostatních. To se dozvíme, když se všichni ukážou v Austrálii před prvním závodem. Uvidíme, když přijde ten čas, ale pravidla… Pokud se mě ptáte na pravidla, je mi z nich trochu smutno.“
Ani Strollovi se nelíbila jízda na simulátoru. „Podle mě je trochu škoda, že F1 se vydala cestou elektřiny, kvůli které jsme se museli vzdát veškerého přítlaku, abychom šetřili energii v bateriích. Bylo by zábavné, kdybychom měli lehká, obratná a rychlá auta s množstvím přítlaku, kdybychom to všechno zjednodušili.“
Jen samotná baterie bude od příští sezony vážit 35 kg a jednotka MGU-K přidá dalších přibližně 20 kilogramů. „Kéžby to byl do menší míry šampionát zaměřený na energii a baterii, méně připomínal školní projekt a více šampionát závodů Formule 1.“
Co to znamená v praxi? Po Ferrari i Honda počítá s tím, že v závodech to zkrátka nebude moci rozbalit naplno. Namísto toho, aby se jezdci soustředili na svou jízdu, budou primárně řešit, kde a jak výrazně je třeba ubrat plyn, aby co nejvíce ulevili pohonné jednotce. Zbývá už jen rozdávat bonusy za šetření paliva jako autobusákům MHD.
„Nevím, jestli se to bude dát nazvat závoděním, ale všichni budeme na jedné lodi. Půjde o to, kdo to nejlépe zvládne. Komu se to podaří nejlépe, ten si tato pravidla zamiluje. Půjde jen o to,“ upozorňuje Stroll. „Já nejsem fanouškem tohoto směru. Pokud máte rychlé auto, jste konkurenceschopní a odvádíte lepší práci než ostatní, nemáte se proč stěžovat. Myšlenka těchto pravidel se mi však nelíbí.“
„Mnozí jezdci se na tom shodnou. Někteří však o tom snad z politických důvodů nemohou mluvit. Pro mě je vzrušující bavit se o autech, která by řvala o něco hlasitěji, byla by lehčí a netočilo by se to tak moc o energii v bateriích a pohonné jednotce, která nevypadá jako ze závodů,“ uzavřel.
- Štítky
- Aston Martin
- Lance Stroll