logo F1zpravy.czF1online.sk

Sklíčený Leclerc: Věřil jsem, že na to máme, věřil jsem v pole position

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 00:46

Zdálo se, že bohové motorsportu se konečně usmějí na utrápeného Charlese Leclerca, který zažívá nesmírně náročný start do sezóny, ačkoli pokaždé z toho dokázal vytěžit maximum a byl třikrát na pódiu s autem, které na něj nemělo. Chvíli to vypadalo, že v Kanadě budeme svědky dalšího kvalifikačního zázraku v podání monackého závodníka, kterému to však nevyšlo a byl z toho pořádně nešťastný.

Leclerc měl v pátek nehodu, která ho připravila v podstatě o oba tréninky. Před sobotou se dušoval, že to na něj nebude mít vliv, a taky to potvrzoval. Ve třetím tréninku skončil druhý a přestože to po prvním pokusu v Q3 vypadalo beznadějně, při posledním pokusu se u jeho jména objevil fialový první sektor.

Ten Charlesovi patřil i po skončení kvalifikace. Tento mezičas nepřekonal ani George Russell. Leclercovi však tentokrát nebylo dopřáno. V šesté zatáčce měl před sebou Racing Bulls Isacka Hadjara, který vyprodukoval dostatek špinavého vzduchu, aby Ferrari doslova spláchl z tratě. Charlesovi tak zůstalo jen osmé místo na startu a oči pro pláč. Popravdě, po kvalifikaci byl tak nešťastný, že neměl daleko ani k těm slzám.

„Jsem velmi zklamaný, protože si nemyslím, že páteční nehoda měla jakýkoli vliv na můj výkon. Ve třetím tréninku jsem byl v kokpitu od prvních kol velmi spokojen, stejně tak v kvalifikaci. Pokud se nemýlím, od Q1 až do poloviny Q2 jsme byli na opotřebovaných pneumatikách. Pravděpodobně jsme byli jediní, kdo vydržel tak dlouho na použitých gumách, ale přesto jsme byli silní,“ řekl po kvalifikaci smutně Leclerc pro Sky.

„V Q3 jsem všechno skládal dohromady až do šesté nebo sedmé zatáčky, kde jsem se ocitl o sto nebo sto padesát metrů za Isackem, což určitě není blokování, ale stačí to, abyste na takové trati s blízkými zdmi ztratili strašně moc,“ dodal Charles.

Odečteme-li specifický okruh v Monaku, Ferrari konečně vypadalo jako kandidát na pole position, byť jen na krátkou chvíli. Když si uvědomíme, že Leclerc byl v prvním sektoru o sedm setin rychlejší než Russell, který měl v cíli náskok šestnáct setin na Verstappena, je jasné, že Ferrari mělo na první řadu. Je to však jen jedno velké „kdyby…“

„Jednoduše jsem ztratil kontrolu nad zadkem. Jsem velmi zklamaný. Věřil jsem, zkrátka jsem věřil, že monopost má rychlost na pole position. Nevím, jestli by nás o ni nakonec připravil výběr pneumatik, ale bylo by to těsné, takže jsem velmi zklamaný,“ přiznal Leclerc.

Byla to zkrátka smůla? Do určité míry ano, ale ne tak docela. „Jít na trať dříve bylo i moje rozhodnutí. Nevím, je to jedna z těch věcí, když si řeknete, že kdyby byl Isack o čtyři sta metrů dál, jednoduše by mě pustil mezi sedmou a osmou zatáčkou a teď bychom o tom ani nemluvili. Někdy to takhle zkrátka chodí,“ konstatoval monacký závodník.

Nedělní závod tak bude pro Leclerca velká loterie. Je jasné, že když v Q2 dokázal na dvanáct kol starých softů zajet o tři desetiny pomalejší čas než Verstappen na čele, jeho Ferrari by stále mělo být výborné v závodním tempu na starších pneumatikách. Po startu z osmého místa však na vítězství potřebujete hotový zázrak. „Stále mám velkou naději, že nás čeká skvělý závod, ale naše neděle takovými kvalifikacemi velmi ztěžujeme,“ konstatoval stroze Charles.

Související zprávy

Diskuze