Wolff by příliš pomalou jízdu v Monaku zakázal

Dokáže Formule 1 předejít tomu, aby se opakovalo nedělní úmyslné zdržování ve středu pole? Podle Tota Wolffa by se to dalo velmi jednoduše. Příliš pomalou jízdu by v Monaku jednoduše zakázal.
Na úmyslné zpomalování upozorňoval Carlos Sainz už ve čtvrtek. Tehdy tomu ještě nikdo nevěnoval příliš velkou pozornost, ale po nedělním závodě se nehovoří prakticky o ničem jiném. Pro Formuli 1 je to další negativní reklama. Už po loňském závodě čelila obrovské kritice za nudný průběh závodu.
„Já se na to dívám z jiné perspektivy. Je tu taková zábava; jak můžete vidět, měli jsme tu plné tribuny. Diváci jsou všude; na balkónech, na jachtách, je tu skvělé jídlo, pití a vůbec všechno,“ zdůraznil Toto Wolff. „V sobotu tu ožívá sport. V neděli jsme zkusili něco nového. Možná na příští rok budeme muset vymyslet jiné pravidlo.“
Podle šéfa Mercedesu by Formule 1 mohla být i velmi kreativní a udělat z VC Monaka ještě specifičtější podnik. „Myslím si, že se můžeme podívat na pravidla, která by platila speciálně pro Monako, aby tu existoval nějaký maximální limit zdržování. Nemůžete za sebou držet vláček aut. Předjíždění je tu stejně náročné, ale můžete říct: Není povoleno jezdit o iks sekund pomaleji než lídr.“
„Tohle zřejmě trochu scelí startovní pole. Vylepší to předjíždění? Nemyslím si, že to je reálné. Jsme ve městě, omezují nás tu hory a moře. Vidím však pozitiva: Tohle je neuvěřitelné divadlo,“ zopakoval Wolff.
Neuvěřitelné divadlo však v neděli sledují jen celebrity, boháči na jachtách a pár tisícovek příznivců na okruhu. Milionům diváků po celém světě se při běžné VC Monaka chce spát. Během této neděle sledovali ještě i úmyslné zdržování.
Podle Wolffa se však z toho ještě nestřílí. Říká, že tohle byla zatím jen „ojedinělá záležitost“, při které to není třeba s reakcí přehánět. „Určitě však v neděli umíme nabídnout lepší sport a před příštím rokem něco vymyslíme.“
Jedno se však podle třetinového majitele stáje nedá odepřít: Formule 1 potřebuje závody v Monaku. „Je neuvěřitelné, co tu F1 vytvořila. Tribuny jsou plné, balkóny jsou plné, takové jachty jsem ještě ani neviděl. Včera jsem ze svého balkónu o půl třetí ráno natočil kolonu, která měla 1,5 kilometru. Tohle je ten 360stupňový pohled, který Formule 1 potřebuje.“
Jaký pohled měli stratégové Mercedesu?
Z Mercedesu jsme až do 60. kola závodu měli dojem, že stratégové úplně zapomněli na pravidlo o dvou povinných zastávkách. George Russell a Kimi Antonelli se prakticky o nic nepokusili. Ani jeden nezkusil zariskovat se strategií, místo toho oba sledovali, jak jezdci před nimi zdržují celý chvost.
Podle Wolffa bylo beznadějné o něco se pokoušet. „Neexistoval ani jeden scénář, ve kterém bychom se dostali na body. Naší jedinou možností bylo držet své pozice a doufat v odstoupení, červenou vlajku nebo safety car.“
Zajímavostí však je, že Georgeovi Russellovi neuškodil ani průjezd boxovou uličkou, který dostal za to, že nepovoleným způsobem předjel Alexe Albona. Wolff se pousmál. „Ano, protože Kimi jel za ním v trochu volnějším tempu, aby mu zabezpečil zastávku zadarmo.“