Alonso si to raději vypije tento rok. Doufá, že v sezóně 2026 bude bojovat o titul

Fernando Alonso má v této sezóně obrovskou smůlu. V Monaku měl opět našlápnuto na zisk bodů, ale i tentokrát odcházel s prázdnýma rukama. Vypadl už po 39 kolech kvůli problémům s pohonnou jednotkou. Španěl hledá pozitiva a nějaký důvod k optimismu, což se mu nakonec podařilo, když se zasnil o roku 2026.
Španěl nedokázal bodovat ani na osmém podniku v sezóně. Něco takového se mu v kariéře stalo jen jednou jedinkrát, a sice když jako úplný nováček v roce 2001 vstoupil do Formule 1 v nekonkurenceschopném Minardi. Jinak na prvních osmi velkých cenách dokázal vždy bodovat, dokonce i během bolestivých let s Hondou.
V neděli Alonso bojoval s pohonnou jednotkou téměř od samotného startu závodu. Problémy se však stupňovaly a po 39 kolech odstavil monopost ve výběhové zóně v Rascasse. Frustrace byla evidentní, ale rodák z Ovieda už jakoby mávl rukou nad tragickým ročníkem 2025.
„Upřímně, budu rád, pokud všechno bude v této sezóně pokračovat takto a příští rok v Austrálii zvítězím,“ motivuje se pohledem do budoucnosti Fernando Alonso. „Z mého pohledu není žádný rozdíl mezi tím, zda skončím osmý v Barceloně nebo v Kanadě, či v této sezóně získám osm nebo 22 bodů. Až tak moc věcí to nezmění.“
„Příští rok nás však čeká změna pravidel a my opravdu doufáme, že se budeme ucházet o titul,“ zdůraznil dvojnásobný šampion, který se spoléhá na tým pod vedením Adriana Neweyho. „Proto budu rád v této sezóně sbírat vypadnutí.“
Kdyby se Alonsovi v neděli podařilo dojet do cíle, zřejmě by obsadil šesté místo vzhledem k tomu, že v Monaku se nedá předjíždět. „Od patnáctého kola jsem měl problém s motorem. Neměl jsem ERS systém, elektrickou část. Myslím, že jsem byl na tom jako Daniel Ricciardo v roce 2017 [2018], tedy bez elektrické části motoru a s výpadkem 160 koní. V Monaku však výkon není klíčový, takže jsem udržoval své časy na slušné úrovni.“
„Snil jsem o tom, že to na šestém místě udržím až do cíle, že by to snad bylo možné. Závod byl dobrý. Já jsem měl v sobotu velmi vydařenou kvalifikaci, takže dnes jsme přišli o tuto příležitost,“ povzdechl si.
Tentokrát nehovořil o tom, že má nejvíce smůly ze všech jezdců ve Formuli 1. „Když nemáte plný výkon a opět se zdá, že všechno se vyvíjí proti vám, a to už na startu, který byl špatný… Dnešek však nebyl o smůle. Toto se nezjevilo jako blesk z čistého nebe a netrefilo naše auto, nebyl to ani nesprávně načasovaný safety car. Náš motor nebyl správně připraven na závod a nemohli jsme ho dokončit. Pokusíme se to vyšetřit a zajistit, že se to na následujícím závodě nestane.“
V sobotu jsme ve vysílačce Fernanda Alonsa slyšeli hlášku o tom, jak miluje jízdu v Monaku. V průběhu posledního víkendu ze sebe vydal všechno, na co je patřičně pyšný. Dokonce to zmírňuje jeho frustraci z žalostných výsledků.
Nachází pozitiva: „Že podávám výkony na velmi vysoké úrovni. Samozřejmě, když jste pilotem F1, nikdy o sobě nepochybujete. Je však pravda, že čas od času přivítáte i nějaký pěkný výsledek, vykouzlí vám úsměv na tváři. Když druhý den jdete do posilovny, máte o něco větší motivaci a přinášíte dobré zprávy. Já nepřináším žádné dobré zprávy, ale zítra ráno musím jít opět do posilovny a potřebuji podávat dobré výkony.“
„Monako je velmi speciální místo, kola v kvalifikaci jsou mega, v závodě jsem odjezdil dobrá kola i bez ERS. Kdybych nezískal body kvůli mému slabému tempu, kolizím s jinými auty, dotykům s bariérami nebo mým vlastním chybám, byl bych velmi frustrovaný, ale já cítím opak. Cítím, že podávám výkony na vysoké úrovni, takže jsem uvolněný a čekám na svou příležitost,“ doplnil.