Norris si užil jen poslední kolo: Nesnáším pravidlo o dvou pitstopech

Lando Norris poslal jasný vzkaz. V Monaku, kde není prostor na jakoukoliv chybu, potvrdil pole position a v závodě odolal tlaku Charlese Leclerca. V bitvě o mistrovský titul ztrácí na Oscara Piastriho už jen tři body.
Norris získal pro McLaren první vítězství v knížectví od roku 2008, kdy v úzkých uličkách triumfoval Lewis Hamilton, který ve stejné sezoně dokráčel k mistrovskému titulu.
„Je to úžasné. Odmalička jsem snil o vítězství v Monaku, každý touží vyhrát na této trati. Chutná to velmi příjemně,“ rozplýval se vítěz závodu v cíli.
Cesta za druhým triumfem v sezoně však pro Landa Norrise rozhodně nebyla lehká. Povinná dvouzastávková strategie mu kromě sledování konkurence přihrála i několik nelehkých situací při předjíždění o kolo pomalejších pilotů. V závěru zase čelil obrovskému tlaku Charlese Leclerca, což zase bylo zapříčiněno i vyčkáváním Maxe Verstappena, který sice byl na prvním místě, avšak ještě musel absolvovat druhý povinný pitstop.
„Stresující a dlouhý závod. Více věcí se mohlo vyvinout špatně. Možná by si někdo řekl, že po sobotě už bude práce zčásti hotová, ale dnes jsem čelil ještě většímu tlaku. Asi jen poslední kolo jsem si mohl trochu užít a usmát se. V ostatních jsem buď sledoval zrcátka se snahou ubránit se na správných místech, nebo jsem na to tlačil či šetřil pneumatiky. Lehce se dalo něco udělat špatně, ale i jako tým jsme to zvládli vynikajícně a máme vítězství v Monaku.“
Kde jinde se vrátit do hry, jako právě na jedné z nejprestižnějších akcí v šampionátu? Lando Norris dokázal, že pokud je plně koncentrovaný a vyhne se chybám, patří k nejužší špičce. Ztrátu na Oscara Piastriho snížil jen na tři body, a co je taktéž důležité, oba McLareny se vzdálily Maxu Verstappenovi.
„Myslím si, že tento víkend i mně samotnému potvrdil, že mám všechno, co potřebuji. Je to jen o konzistentnosti a schopnosti opakovat takové výkony. Po Monaku nemám důvod, abych se zpochybňoval,“ prohlásil Lando Norris, konečně sebevědomě a odhodlaně.
V Monaku jsme zažili premiéru v podobě povinného nasazení tří různých sad pneumatik, čili bez červené vlajky museli všichni absolvovat alespoň dva pitstopy. Potvrdily se odhady o tom, že čelo závodu se bude snažit odskočit „druhé lize“ s cílem vytvořit si bezpečné rozestupy, a tak se i opravdu stalo. Pro lídry bylo spíše než strategie výzvou předjíždění vláčků pomalejších monopostů o kolo, kde se dala lehce udělat chyba.
Lando dostal na tiskové konferenci otázku, co říká na premiéru tohoto pravidla, a reagoval absolutně upřímně. „Nesnáším to. A proč? Protože to tak bylo pro mě mnohem strašidelnější. Pokud bychom jezdili na jeden pitstop, byl by závod pro mě mnohem klidnější. Pravidlo se nezavedlo pro nás, abychom si to více užili, ale pro fanoušky, aby měli více zábavy. A zda to tak bylo? To bych se měl zeptat já vás,“ kontroval Lando Norris moderátorovi tiskové konference.