logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen: Můžete nařídit i deset zastávek, zde předběhnete akorát Formuli 2

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 5. 2025

Naděje je nebezpečná, naděje může člověka přivést k šílenství, řekli by Stephen King nebo postava Reda ve filmu Vykoupení z věznice Shawshank. Když do Formule 1 přijde něco nového, obvykle to doprovází nadšení, ale zároveň se zapomíná, jak pragmatické jsou týmy Formule 1. Ty soutěží pro peníze, ne pro potěšení nás fanoušků. Jak po letošní VC Monaka řekl i Max Verstappen, tento závod nás vrací k charakteru okruhu v Monaku a velikosti dnešních monopostů.

Dvě zastávky nic nezměnily. Týmy ve středu pole neviděly tuto změnu pravidel jako příležitost k útoku směrem dopředu, ale jako cestu k „zabetonování“ svých pozic. Když Lawson začal pracovat pro Hadjara, Williamsy neměli na výběr a udělali totéž.

Něco vyzkoušel i Max Verstappen, který se vpředu pokusil zpomalit Landa Norrise a buď zvýšit šance Charlesi Leclercovi, nebo šance na safety car či červené vlajky. Nic z toho nevyšlo, takže po závodě novináře zajímala zejména odpověď na otázku, jak je možné, že to nefungovalo. „Na této trati se nedá závodit za žádných okolností. Nezáleží, co uděláte, jestli nařídíte jednu povinnou zastávku, nebo deset,“ konstatoval Verstappen pro televizi Sky.

„Podívejte se na konec závodu. Byl jsem v čele a moje pneumatiky byly po smrti, ale přesto mě nedokázali předjet. Myslím si, že v dnešní době můžete s Formulí 1 na této trati předjet jen Formuli 2,“ prohlásil Max.

V podstatě jediným pozitivem bylo, že F1 vyšla ze své komfortní zóny – tento sport byl za dob Bernieho Ecclestona známý absolutní zkostnatělostí – a vyzkoušela experiment, i když to nevyšlo. „Samozřejmě, to chápu, ale podle mě to nefungovalo,“ konstatoval Verstappen.

A co by mohlo fungovat? Co takhle povinnost zastavit v určitém časovém okně? „Pak můžeme začít hrát Mario Kart, nainstalovat něco na auta, lze házet na trať banány a vytvořit kluzký povrch?“ mluví s ironickým smíchem Max.

Ten se v neděli také pokusil o drobný trik, když v závěrečných kolech zpomalil celé pole a snažil se jet naproti štěstěně. Ta však dnes nebyla nakloněna ani jemu, ani fanouškům vzrušujícího motorsportu. „Neměl jsem co ztratit. Za mnou byla velká mezera. Takové je Monako, kvalifikace je zde velmi důležitá a pokud se nic nepředvídatelného nestane, obvykle se neposunete dopředu. Přesně to se dnes stalo,“ řekl Verstappen.

„Upřímně, nemyslím si, že jsme dnes měli tempo na kluky vpředu. Když jsem se je snažil udržet, moje pneumatiky se příliš opotřebovávaly a drobily. Čtvrté místo bylo naše maximum,“ konstatoval Max.

Cunoda: Musím se lépe kvalifikovat

Neviditelný závod má za sebou jeho týmový kolega Júki Cunoda, který přijel do cíle až sedmnáctý. Doplatil přitom nejen na týmovou hru Williamsů před sebou, ale také kolizi s Pierrem Gaslym, která šla na vrub francouzského závodníka.

„Ano, cítil jsem náraz, ale nevím, jestli jsem měl poškozené auto, protože pocit byl v pohodě. Jak jsem očekával, týmy hrály strategické hry. Pokud startujete z dvanáctého místa, nemůžete toho hodně udělat. Musím se lépe kvalifikovat,“ řekl po závodě Cunoda, kterému závody v Monaku nepomohly na rostoucí frustraci.

Jediným mikroskopickým pozitivem je alespoň skutečnost, že Júki v neděli nic nezkazil. V Monaku mu v podstatě stačilo, aby se kvalifikoval před Williamsy a Racing Bulls, které hrály ultimátní týmovou hru, na což měl techniku, ale nedokázal to. Za nehodu s Gaslym nemohl ani za následnou zácpu za Sainzem a později Albonem. „Nejsem si jistý, jestli jsem po nárazu ztratil nějakou výkonnost. Nebylo to skvělé, ale aspoň jsem dokázal dokončit, takže to naštěstí nebylo nic velkého,“ dodal Cunoda.

Související zprávy

Diskuze