Verstappen vysvětluje, proč RB21 nezvládl zkoušku, kterou mu připravil druhý sektor

Dnes to Maxi Verstappenovi nebylo souzeno. Nizozemec nenavázal na předchozí kvalifikace, v nichž se s McLareny bil o setinky a tisícinky sekundy ve snaze získat pole position. V Monaku nabral obrovskou ztrátu, ale přesně věděl, kde se vzala.
V druhém tréninku Verstappen ztratil na čelo 0,713 sekundy, ale byl optimisticky naladěn. Uvědomoval si totiž, že jeho tým to ve snaze najít limity balansu přehnal s nastavením, a když se vrátí k optimálním hodnotám, získá množství času k dobru. Sice nepočítal, že bude nejrychlejší, ale aspoň se měl dostat do hry.
Nakonec v bitvě o pole position zcela chyběl. Lando Norris byl o 0,715 sekundy rychlejší, tedy ztráta na čelo se z pohledu Red Bullu vůbec nezměnila. Třetí trénink vlil do fanoušků rakouského týmu falešnou naději.
Max Verstappen po kvalifikaci vysvětloval, proč se červeným býkům nepodařilo skončit výše a kde by potřeboval najít více času k dobru. „Zejména v druhém sektoru. Je v něm hodně pomalých zatáček, které vyžadují množství mechanického gripu a my ho zkrátka nemáme.“
„V porovnání s tréninkem jsem nedokázal najít více času k dobru. Pokaždé, když jsem musel projet přes obrubník nebo naklonit auto v zatáčce se sklonem, neměl jsem přilnavost. Toto byl náš problém. Když jsem na začátku kvalifikace viděl tu posloupnost časů, věděl jsem, že nejsme ve hře,“ prozradil obhájce mistrovského titulu.
Dá se mluvit o překvapení? „Ani ne. Věděl jsem, že naše auto v pomalých zatáčkách není velmi dobré. Tento rok to v kvalifikaci bývá velmi těsné mezi více auty. Když nemáte dobrý pocit, chybí vám dobrý balans v pomalých zatáčkách, tak z toho nic nebude.“
Verstappen v kvalifikaci obsadil páté místo, ale v případě trestu pro Lewise Hamiltona by jednu pozici mohl získat. Sedminásobný šampion se má totiž dostavit ke komisařům za to, že Verstappena zablokoval.
Pilot Red Bullu to nevyčítá přímo jemu, ale zdůrazňuje, že pravidla jsou pravidla. „V té chvíli jsem viděl, že mě nějaké auto zablokovalo. Je to rychlá sekce a řekněme to tak, že to není velmi příjemné. Už jsem ho však viděl a tým mu řekl, že jedu pomalu, ačkoli jsem očividně jel rychle. Není to Lewisova chyba. Už jsem se s ním o tom bavil. Je to velmi prosté, ale může se to stát. Toto je chyba týmu.“
Očekává penalizaci? „Pokud se podíváte do historie, tak ano. Je to z větší části chyba týmu, ale v kvalifikaci bývají u těchto věcí dost přísní.“
Júki Cunoda nedokázal postoupit do třetí části kvalifikace navzdory tomu, že nakonec ani jeden z Mercedesů o místenku v elitní desítce nebojoval. Pilot Red Bull dokázal v Q2 porazit jen Nica Hülkenberga.
Japonec si ve vysílačce povzdechl, že přesně věděl, že to takto dopadne. Před mikrofonem však nechtěl prozradit více. „Není to jen o tom posledním ostrém kole, objevilo se to už na začátku Q2. Je to v pohodě. Já vím, co se stalo. Nemusím to tady rozebírat,“ zareagoval tajemný Júki Cunoda, jehož zklamání bylo evidentní i v jeho odpovědi a výrazu tváře po otázce, zda se to v neděli bude dát zachránit. „Pokusím se udělat maximum, abych bodoval, ačkoli v Monaku je to vždy těžké. Uvidíme.“