Norris to konečně dokázal! V neděli ho čeká přestřelka s druhým Leclercem

Charlesovi Leclercovi a Ferrari to nakonec nevyšlo. McLareny našly v rozhodující fázi kvalifikace další rychlostní stupeň a s velkým náskokem porazily Lewise Hamiltona i Maxe Verstappena. Jako jediný se jim postavil Charles Leclerc, kterému se podařilo rozdělit prvního Landa Norrise a třetího Oscara Piastriho, čímž si udržel naději na domácí triumf v náročné strategické bitvě a dvěma povinnými zastávkami v boxech.
Čtvrtý Hamilton ztratil čtyři desetiny, pátý Verstappen dokonce sedm desetin. I to ukazuje, že McLaren byl v Monaku opět v nejlepší formě. Zhatit párty papájového týmu mohl jen Charles Leclerc a jeho domácí kouzlo. Nestačilo to, takže v neděli bude v nejlepší pozici Lando Norris, který odstartuje z pole position.
Q1 ukončila předčasně nehoda Antonelliho
První část kvalifikace byla pořádně divoká. Tato trať prostě není dost dlouhá pro dvacet monopostů. Nevyhnutelně došlo k incidentům. Komisaři si po skončení kvalifikace posvítí na dva z nich – Stroll na výjezdu z tunelu blokoval Gaslyho a Hamilton ve třetí zatáčce překážel Verstappenovi. Oba se se svými týmy dostaví po kvalifikaci ke komisařům.
Jezdci v průběhu celé Q1 masivně zrychlovali. Charles Leclerc nakonec potvrdil svoji formu a po prvních místech ve volných trénincích ovládl i první část kvalifikace. Mnohem méně se dařilo Kimimu Antonellimu, který v šikaně za tunelem škrtnul o bariéru na vnitřní straně – podobně jako v pátek Isack Hadjar –, poškodil si zavěšení a jeho neovladatelný Mercedes se zastavil až ve zdi.
Q1 tak skončila předčasně nehodou italského mladíka, který překazil i závěrečné pokusy některým jezdcům za sebou. V nejhorší pětici se po vyvěšení červených vlajek ocitli Bortoleto, Bearman, Gasly, Stroll a Colapinto.
Antonelli postoupil, ale jeho Mercedes byl zničen a do Q2 se nezapojil.
V Q2 pokračovala noční můra Mercedesu
Mercedes zažil v Monaku jednu z nejhorších kvalifikací za dlouhou dobu. Po nehodě Kimiho Antonelliho v Q1 se monopost Georgea Russella zastavil na začátku Q2. Monopost W16 utrpěl nějakou poruchu elektriky a zastavil se v tunelu. Ředitelství závodů muselo vyvěsit druhou červenou vlajku dne a podruhé byl důvodem Mercedes.
Druhá část kvalifikace byla prvním segmentem tohoto víkendu, který neovládl Charles Leclerc. Monacký závodník skončil v Q2 „jen“ druhý se ztrátou 11 tisícin sekundy na Landa Norrise. Mnohem důležitější však byla jména na opačném konci pořadí. Kromě pilotů Mercedesu, kteří se druhé části kvalifikace v podstatě ani nezúčastnili, vypadli i jedenáctý Carlos Sainz, dvanáctý Júki Cunoda a třináctý Nico Hülkenberg.
Q3 viděla Norrisův návrat na vrchol
Po prvních pokusech v Q3 to vypadalo, že McLaren našel formu, kterou v první části víkendu neprojevoval. Lando Norris a Oscar Piastri obsadili po prvních pokusech průběžnou první řadu. Na druhé pokusy vyjeli z garáží jako úplně první, zjevně ve snaze vyhnout se žlutým vlajkám a potvrdit první řadu.
V druhých pokusech byl nejrychlejší Leclerc, který si na jistý čas ukořistil pole position. McLareny však měly ještě něco v záloze. Oba piloti papájového týmu v závěru natankovali na dva měřené pokusy a Norris v úplném závěru ukořistil důležité první místo. Odstartuje tak z prvního místa před domácím miláčkem Charlesem Leclercem.
Zbytek pořadí je následující: třetí Piastri, čtvrtý Hamilton, pátý Verstappen, šestý Hadjar, sedmý Alonso, osmý Ocon, devátý Lawson a desátý Albon. Fantastickou zápletku tak máme i ve druhé polovině nejlepší desítky.
Po kvalifikaci nás ještě čekají vyšetřování. Lewis Hamilton se bude zodpovídat za blokování Maxe Verstappena a Lance Stroll za blokování Pierra Gaslyho. V obou případech to vypadalo poměrně jednoznačně, takže pořadí na startu se nám ještě může změnit. Tedy, pouze v případě Hamiltona, jelikož Stroll skončil předposlední a z pátku si přenáší trest ztráty jedné pozice na startu za incident s Charlesem Leclercem.
Nedělní závod startuje v 15:00.

Kvalifikace - GP Monaka 2025






Jezdec | Tým | Q1 | Q2 | Q3 | Ztráta | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:11,285 | 1:10,570 | 1:09,954 | ||
2. | Ferrari | 1:11,229 | 1:10,581 | 1:10,063 | +0,109 | |
3. | McLaren | 1:11,308 | 1:10,858 | 1:10,129 | +0,175 | |
4. | Ferrari | 1:11,575 | 1:10,883 | 1:10,382 | +0,428 | |
5. | Red Bull | 1:11,431 | 1:10,875 | 1:10,669 | +0,715 | |
6. | Racing Bulls | 1:11,811 | 1:11,040 | 1:10,923 | +0,969 | |
7. | Aston Martin | 1:11,674 | 1:11,182 | 1:10,924 | +0,970 | |
8. | Haas | 1:11,839 | 1:11,262 | 1:10,942 | +0,988 | |
9. | Racing Bulls | 1:11,818 | 1:11,250 | 1:11,129 | +1,175 | |
10. | Williams | 1:11,629 | 1:10,732 | 1:11,213 | +1,259 | |
11. | Williams | 1:11,707 | 1:11,362 | |||
12. | Red Bull | 1:11,800 | 1:11,415 | |||
13. | Stake | 1:11,871 | 1:11,596 | |||
14. | Mercedes | 1:11,507 | - | |||
15. | Mercedes | 1:11,880 | - | |||
16. | Stake | 1:11,902 | ||||
17. | Haas | 1:11,979 | ||||
18. | Alpine | 1:11,994 | ||||
19. | Aston Martin | 1:12,563 | ||||
20. | Alpine | 1:12,597 |
- Štítky
- GP Monaka 2025