Jen marněte svůj čas hledáním duchů, vzkázal Brown soupeřům

Víkend v Imole přinesl další dějiště souboje McLarenu proti všem na roštu. Tentokrát to však vypadalo poněkud odlišně a monopost MCL39 poprvé v této sezóně nebyl nejrychlejší na trati. To vyvolalo nemalou debatu ohledně intenzivního dění za oponou.
Byla zhoršená forma McLarenu přímým důsledkem dvou technických direktiv, které Mezinárodní automobilová federace zavedla před víkendem v Imole? Mnohým to připadalo minimálně jako zvláštní shoda okolností.
Red Bull v úvodu roku vyvinul obrovské úsilí ve snaze odhalit tajemství monopostu MCL39. Stáj bombardovala FIA otázkami a žádostmi o objasnění. Tlak vedl k vydání dalších technických direktiv. Navíc, v Barceloně vstoupí v platnost změny parametrů ohebnosti předních křídel. Můžeme tedy očekávat další změnu rozložení sil. Generální ředitel McLarenu Zak Brown však přesvědčivě prohlásil, že úsilí soupeřů je ztráta času.
„Nám to nevadí,“ řekl Kaliforňan v rozhovoru pro PlanetF1.com. „Ať dál hledají,kolik chtějí. Najdou jen dámy a pány z McLarenu, kteří vytvořili opravdu výjimečný monopost.“
„V našem autě se nenachází žádné zázračné řešení, ale pokud si soupeři myslí, že tam je, a raději budou plýtvat časem hledáním něčeho, co tam není, místo vývoje vlastních monopostů, tak pro nás je to jen dobrá zpráva. Je úžasné, že lidé chtějí trávit čas hledáním duchů. My jsme vždy věřili, že je lepší soustředit se na náš tým,“ prohlásil Brown.
Co však technické direktivy? Byl slabší výkon v Imole důsledkem zlepšení konkurence, zhoršení McLarenu nebo charakterem okruhu? V dnešní Formuli 1 si nemůžete být ničím jisti. Všechno nasvědčovalo tomu, že stáj z Wokingu to má ve vlastních rukou, ale velmi podobně vypadal úvod roku i loni a nakonec jsme sledovali jednu z nejvyrovnanějších sezón za poslední roky.
„Podle nás konkurence zrychlila, což je skvělé. Formule 1 je soutěž. Klobouk dolů před Maxem, který odjel brilantní závod. Náš náskok na Mercedes, Ferrari a dalších se však příliš nezměnil,“ připomíná Brown.
„Vždy říkáme, že do hry promlouvají charakteristiky okruhu. Miami nám opravdu sedělo, Imola o něco méně. Myslím si, že jsme tam měli pěkný náskok na Ferrari, ale Red Bull odvedl dobrou práci. Překvapilo mě, že jejich management neuznal zásluhy svým lidem a nepogratuloval vlastnímu týmu za fungující balík vylepšení. Namísto toho se rozhodli říci, že jsme zpomalili z různých důvodů, které byly docela mimo,“ dodal šéf McLarenu.