Piastri hledá rezervy u sebe, i Norris chce udělat krok vpřed

McLaren má i v Monaku velmi silného soupeře. Tentokrát se zdá, že jím nebude Red Bull, ale domácí hrdina Charles Leclerc a Ferrari jako takové. Papájový tým však po pátku nebyl stoprocentně spokojený. Oba jeho piloti vidí prostor ke zlepšení.
Lídr šampionátu vystrašil své fanoušky ve druhém tréninku, když nedobrzdil v první zatáčce a čelně narazil do bariéry. Naštěstí po výměně předního křídla mohl pokračovat a jak se ukázalo, nehoda mu ani příliš nenarušila sebevědomí. Ve výsledcích ztratil na Charlese Leclerca jen 38 tisícin sekundy.
Oscar Piastri uznal, že pátek byl „náročný“. „Celý den byl jako na houpačce. Když jsme všechno poskládali dohromady, měli jsme celkem dobré tempo, ale udělat to momentálně není tak jednoduché. Budeme si muset posvítit na pár věcí, zejména já.“
Australan si sype popel na hlavu za svou chybu, kvůli které se chce mentálně restartovat před nejdůležitější částí víkendu. „Z mé strany to byl trochu mizerný den. Pokusím se před sobotou zresetovat, protože si myslím, že rychlost jsme měli.“
Piastri v uplynulých dnech vysvětloval, že McLaren MCL39 má rychlost, ale když s ním pilot jede až na hranu, začíná být nepředvídatelný. V Monaku však hrají svou roli i jiné faktory. „Určitě tu Ferrari působí silněji než dosud. Dnes to však jde spíše na můj vrub. Z mnoha věcí se můžeme poučit. Myslím si, že zítra nás čeká zajímavý den.“
Lando Norris obsadil čtvrté místo. Tentokrát by potřeboval najít tři desetiny sekundy, aby se vyrovnal týmovému kolegovi. Uvědomuje si proto, že v noci z pátku na sobotu se bude muset s inženýry podívat na data a popracovat na nastaveních i své jízdě.
„Vždy je to tu zábavné a vždy je to stresující. Někdy je těžké odjet čisté kolo. Měl jsem však dobrý pocit a už od začátku jsem se cítil komfortně. V některých oblastech ještě musím udělat krok vpřed,“ přikývl Lando Norris.
Po otázce, zda je těžké dostat auto pod kontrolu, odpověděl dalším přikývnutím. „Ano, ano.“ Co přesně by od auta potřeboval? „Těžko se to popisuje. Mluvíme o drobnostech, o ničem velkém. Pokud se však bavíme o setinách, tak je to spousta drobných věcí, které se sčítají. Je náročné všechno zvládnout při brzdění, v zatáčkách, s pneumatikami a gripem, dostat všechno do perfektního okna. Na tuto otázku neexistuje jedna odpověď. Je to o mnoha věcech.“