Alonso o smůle: Asi si to zasloužíme

V Aston Martinu byli po závodě v Imole zklamaní. Fernando Alonso a Lance Stroll měli po dlouhé době k dispozici konkurenceschopný monopost, ale nešťastné načasování výjezdu bezpečnostního vozu je připravilo o potenciální body. Španěl o sobě hovořil jako o největším smolaři v motorsportu, ale s odstupem času uznává, že možná si Aston Martin zatím více nezaslouží.
Odstoupení Estebana Ocona a následná fáze VSC pokazila Aston Martinu strategii. Soupeři při svých zastávkách ušetřili čas a Alonso se Strollem museli pokračovat na opotřebované tvrdé směsi. V závěru zachraňovali, co se dalo, ale do první desítky nepronikli.
Před VC Monaka se reportéři zeptali Fernanda Alonsa, zda nebude potřebovat šťastnou minci nebo jiný talisman. „Já takovým věcem nevěřím,“ vzkázal. „Pravděpodobně jsme si to zasloužili. V mnoha chvílích jsme měli smůlu. Tento rok jsme byli nekonkurenceschopní — to je však ta nejsmolnější věc ze všech.“
„Když jste konkurenceschopnější, jakákoliv strategie vám zafunguje a každý výjezd safety caru je jen drobný problém, není to konec světa. Avšak, když nejste konkurenceschopní, z bodovaných příček vás dostane všechno, co se nevyvine ve váš prospěch,“ vysvětluje dvojnásobný šampion.
Alonso následně začal jmenovat, co všechno tento rok šlo proti němu a proti jeho týmu. „V sedmi závodech jsme měli hodně příležitostí bodovat, ale hodně se toho událo. V Austrálii jsme po mé chybě vyjeli do štěrku. V Číně jsme po diskvalifikaci tří monopostů mohli bodovat, ale už ve druhém kole mi začaly hořet brzdy a musel jsem odstoupit. Na více závodech jsme zase nebyli konkurenceschopní.“
S odstupem času i Španěl uznává, že v kariéře až takovou smůlu neměl. Mrzí ho však, že režie přímého přenosu opět pustila do éteru jeho komunikaci bez kontextu, ze které mohli lidé vyčíst ty nesprávné věci.
„Když sedíte v autě, takové události jsou frustrující. Jak jsem však řekl, toto je vysoce soukromá komunikace s mým inženýrem a mým týmem,“ zdůraznil Alonso. „Na brífincích říkáme, jací jsme nekonkurenceschopní, jací jsme zase silní v Imole, jak bychom mohli bodovat. Celou neděli řešíme strategie a snažíme se získat první body.“
„Vy jim potom pošlete zprávu, konkrétně jim a v soukromé komunikaci. Když neznáte kontext a všechno okolo toho, a jen vysílačku pustíte do éteru, nedává to smysl. Takhle to však funguje v F1,“ postěžoval si na režii přímého přenosu. „Já se však nepovažuji za nešťastníka. Jsem dvojnásobný mistr světa, dvojnásobný šampion Le Mans, mistr WEC, vítěz 24hodinovky v Le Mans. Pokud bych byl já smolař, neumím si představit, co můžeme říct o dalších osmnácti jezdcích, kteří jsou tady.“