logo F1zpravy.czF1online.sk

Opět jsme se nic nedozvěděli: Aston Martin nasadil nový balík jen Strollovi

Fernando Alonso
© X/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 09:39

Aston Martin si alespoň papírově přivezl do Imoly největší balík novinek ze všech týmů. Vzhledem k velkým problémům této stáje z úvodu sezóny jsme byli zvědaví, jak se osvědčily vylepšené komponenty, ale nakonec jsme se nic nedozvěděli. Stáj se je totiž rozhodla nasadit jen na auto Lance Strolla, který dokázal zhodnotit jejich přínos jedním slovem.

Jak vypadá výpočet novinek? Nové komponenty podlahy mají podle Aston Martinu zvýšit přítlak a tím pádem i výkonnostní strop monopostu. Totéž uvádí stáj i o novém difuzoru, krytech motoru a ústí „cocacolové“ láhve. Nové příčné zadní křídlo by zase mělo snížit přítlak i odpor, ale celkově vylepšit aerodynamickou efektivitu monopostu. V neposlední řadě britský tým nasadil nový deflektor v zadní části svatozáře s cílem vyčistit proudění vzduchu směrem k zadní části monopostu.

Určitě jste stejně zvědaví, jak se všechny komponenty osvědčily. Aston Martin totiž vloni představil nejvíce novinek ze všech, ale u většiny z nich se ani nemusel obtěžovat. Vůbec nefungovaly. Nyní se však tým Lawrence Strolla pyšní novým větrným tunelem, o kterém v pátek zástupce technického ředitele Eric Blandin pyšně prohlásil: „Tento větrný tunel je lepší než tunel Mercedesu.“

Proto jsme čekali na rozhovory s jezdci zelené stáje. „Lanci, dnes jsi jezdil ve vylepšeném monopostu AMR25. Jaké to bylo? Jaké jsou tvé první dojmy?“ zeptal se Kanaďana reportér. Lance Stroll však tuto otázku vyřídil expresně rychle: „Ehm, stejné.“

Reportéři F1 TV jsou již zvyklí na to, že ze syna majitele stáje je třeba odpovědi tahat jako z chlupaté deky: „Není to tedy ten zázračný lék, který by Aston Martin dokázal dostat do středu pole?“

„Nemyslím si, ani jsme to neočekávali. Jsou to drobné změny,“ odvětil Stroll, z jehož projevu jsme se tedy nedozvěděli, v čem se monopost zlepšil, v čem se možná zhoršil, zda se inženýrům podařilo najít ideální nastavení a zda v autě vidí ještě nevyužitý potenciál. Na naši smůlu vylepšení dostal on a ne druhá strana garáže…

Zajímavostí však je, že Fernando Alonso se až ve čtvrtek z formulových webů dozvěděl, že on nové komponenty v pátek nedostane. „Dnes ráno jsem se v médiích dočetl, že s nimi bude jezdit Lance. Setkám se s týmem a zjistím více,“ řekl ve čtvrtek, když očividně netušil, že tým na pátek připraví jen jedno vylepšené auto. „Alespoň to tvrdí tisk.“

Tisk nelhal. Dvounásobný šampion tak po pátku nasbíral dojmy jen s miamskou specifikací auta. „Dnešek byl o sbírání dat a pomoci týmu pochopit nový balík. Na mé straně garáže jsem se snažil odvést těch 50 procent práce, být konzistentní a poskytnout zpětnou vazbu k autu. Lance se věnoval svým úkolům, takže tým se v noci podívá na všechna data a pokusí se zjistit, které komponenty jsou nejlepší z nového balíku. Snad se nám v sobotu podaří najít extra rychlost a uvidíme.“

Související zprávy

Diskuze