Aston Martin chce využít letošní sezónu k vyzkoušení technologií pro rok 2026

Formulová sezóna se nám blíží k bodu, kdy budou týmy postupně uzavírat svůj letošní vývoj a přesunou všechny zdroje na velkou změnu pravidel v roce 2026. Některé tak učinily už dávno a pravděpodobně mezi ně patří i Aston Martin. I když šéf stáje Andy Cowell říká, že ročník 2025 nezabalili, zároveň přiznal, že tým si už zkouší technologie pro příští sezónu.
Celé to působí dojmem, že v Silverstonu už dávno pracují na novém monopostu a nastavují nástroje, které přibyly ve výzbroji inženýrů v nedávné době. Příprava týmu budoucnosti pokračuje a podle slov jejich šéfa k tomu využijí i čas na trati.
„Některé technologie namířené na rok 2026 budou prověřeny v praxi na letošním monopostu,“ řekl médiím Andy Cowell. „Jediný způsob, jak zjistit, že je něco připraveno k závodu, je vyzkoušet to na okruhu.“
„Využijeme naše letošní auto jako zkušební laboratoř pro ověřování nových technologií na trati. Ve druhé polovině sezóny zjistíme, jak fungují. Pracujeme však i na aerodynamických a dynamických vlastnostech monopostu, které chceme nasadit, abychom mohli co nejlépe nastavit nástroje, které máme v našem mladém týmu k dispozici. Teď máme prostředky, které ostatní týmy používaly celé desetiletí,“ dodal šéf Aston Martinu.
Řeč je samozřejmě hlavně o novém větrném tunelu. Všechny virtuální nástroje jako větrné tunely a simulátory potřebují důkladné nastavení, aby se zajistila co nejpřesnější korelace mezi počítačovým a skutečným světem. Všechna tato slova vyvolávají dojem, jako kdyby v Aston Martinu definitivně odepsali ročník 2025. Možná je to pravda, ale Cowell to nemůže přiznat.
„Do Imoly možná přineseme nové díly. Máme čas a ještě se rozhodneme, jestli to uděláme, nebo ne,“ říká tajemně bývalý šéf motorářů Mercedesu.
„Na Monako máme připraveny některé komponenty, které jsou šité speciálně na tamní trať, ale to platí asi pro všechny, protože je to unikátní místo. I do Barcelony máme nachystané některé nové komponenty, které souvisejí se změnou pravidel ohledně tuhosti předních křídel. Další změny jsou zase propojeny s poznatky, které právě získáváme a vyhodnocujeme,“ dodal Cowell.
- Štítky
- Aston Martin