logo F1zpravy.czF1online.sk

Wolff slibuje, že Mercedes na to přijde: Budeme schopni vyzvat McLaren!

Andrea Kimi Antonelli
© LAT Images/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík13. 5. 2025

Pro mnohé je aktuální sezóna rozhodnutá a o držiteli mistrovské koruny rozhodne interní souboj pilotů McLarenu. Před námi jsou však stále tři čtvrtiny sezóny, řada lekcí a neznámých proměnných. Nesmíme odepisovat nejen Maxe Verstappena a Red Bull, ale ani Mercedes.

Stáj z Brackley je stále pravděpodobně největší na celém startovním roštu, s nejvyšším počtem inženýrů a know-how jedné z největších automobilek na světě. Její šéf Toto Wolff měl po Miami důvody k optimismu, ale také pesimismu. Určitě ho potěšily výkony jeho mladíka Kimiho Antonelliho, ale ani on si nemůže zakrývat oči před ztrátou na McLaren.

„Myslím si, že pozitivem určitě je Kimiho rychlost na jedno kolo, která byla skvělá,“ konstatoval Wolff. Ten však jedním dechem dodal, že na závodním tempu potřebuje zapracovat nejen jezdec, ale hlavně tým. „Je to další potvrzení jeho talentu a dobrý signál, co nás čeká v budoucnosti.“

„Pokud jde o závod, nebylo to jednoduché, protože bylo strašně náročné najít správnou referenci. Ptáte se sám sebe, jestli je váš stint na středně tvrdých pneumatikách dostatečně rychlý. George se držel vzadu na tvrdých gumách a nevypadalo to dobře. Když pak Kimi přezul na hardy, chyběly mu zkušenosti a nedokázal je správně manažovat,“ vysvětluje Wolff.

„Když jsme našli správnou referenci, jeho inženýr Bono se ho snažil navigovat, ale v kokpitu to není tak jednoduché. Řekl bych, že je to součást učení. Není to zklamání. Podle mě celkově odvedl dobrou práci,“ dodal šéf Mercedesu.

Jeho tým v současnosti více trápí, že nemá stroj na vítězství. McLaren v Miami deklasoval konkurenci. I když Antonelli po závodě férově přiznal, že se trápil na tvrdých pneumatikách, jeho šéfa více trápilo závodní tempo monopostu W16. V kvalifikacích to nevypadá nejhůře, ale právě v závodě se projevuje dominance papájových monopostů.

„V kvalifikacích a prvních pár kolech máme rychlé auto. Je přesně tam, kde ho potřebujeme, ale v dlouhých stintech nepracuje dostatečně dobře s pneumatikami. McLaren ukazuje, jak se to má dělat,“ přiznává Wolff.

„Myslím si, že i Red Bull to s Maxem dokáže manažovat o něco lépe, ale i oni to mají složité. Řekl bych, že jsme solidní, ale McLaren rozhodně odvádí excelentní práci, když jejich monopost jezdí rychle v zatáčkách, aniž by přehřál pneumatiky. Musíme se na to podívat a inženýrsky najít cestu k řešení problému,“ dodal boss Mercedesu.

V Brackley jsou na tom podobně jako v Red Bullu. Porovnání na jedno kolo ukazuje, že čistá rychlost monopostů RB21 a W16 není mnohem horší ve srovnání s MCL39, ale po deseti či patnácti kolech na jedné sadě pneumatik jsou mezi nimi obrovské rozdíly.

„V kvalifikaci je vidět, že auto generuje dostatečný přítlak a jsme ve hře, ale body se rozdávají v neděli, což znamená, že musíte udržet tempo během dlouhých kol. My toho nejsme schopni. Musíme se zlepšit, musíme to pochopit, musíme zjistit, na co se potřebujeme soustředit při vývoji, přesně na tom pracujeme. Snažíme se na to přijít, experimentujeme a rozhodně budeme schopni vyzvat McLaren,“ slibuje Wolff.

Související zprávy

Diskuze