FIA si na žádost konkurence posvítila na zadní brzdy McLarenu

Všem v padoku vrtá hlavou, jak se McLarenu daří udržovat teploty svých pneumatik v optimálních hodnotách déle než ostatním. Do pozornosti se proto dostalo chytře řešené chlazení zadních brzd, o jehož legálnosti nebyli všichni přesvědčeni. Mezinárodní federace si proto na monopost McLarenu posvítila.
Devět týmů dělá něco špatně a jeden tým to dělá velmi dobře. To je pohled George Russella, který prakticky od začátku sezóny upozorňuje na obrovskou rychlostní výhodu McLarenu na horkých závodech. Na nich má vyniknout velmi promyšlené, ale v konečném důsledku zřejmě legální řešení chlazení brzd.
Konkurence předpokládá, že tajemství spočívá v tom, jak se McLarenu daří chladit vnější obal brzdového bubnu. Pokud je tato komponenta chladnější než u konkurence, nepřispívá k zahřívání samotného ráfku a tím pádem ani samotných pneumatik, které vydrží déle.
Aby Red Bull odhalil toto tajemství, v Miami dokonce vytáhl termokamery a při zastávkách v boxech se pokusil zachytit teplotní změny v oblasti brzd. Červení býci prý našli jisté chladnější zóny na krytech brzdových bubnů McLarenu a věc posunuli FIA.
Jak to dopadlo? Generální ředitel McLarenu Zak Brown dostal otázku, zda FIA stáji přikázala něco změnit v souvislosti s managementem teplot zadních brzd nebo pneumatik. „Ne, nic.“
Podle portálu The Race si přitom po závodě podrobně posvítila na monopost MCL39. K této kontrole zatím nemáme žádnou formální dokumentaci a nevíme, zda monoposty McLarenu byly vybrány na tzv. „hloubkové kontroly“, nebo šlo o zcela nezávislou iniciativu ze strany FIA. Oficiální zprávu však FIA beztak zveřejňuje až na startu následujícího soutěžního víkendu.
Nicméně, vzhledem k tomu, že FIA ani nenaznačila, že některá komponenta na monopostu McLarenu by mohla protiřečit výkladu pravidel a je nutné ji podrobněji prozkoumat, s největší pravděpodobností neodhalila nic nekalého.