Red Bull se pokusil Russellovi „vybavit“ trest, protest však narazil na komisaře

Po skončení nedělního závodu se ještě dostali ke slovu komisaři. Red Bull totiž podal oficiální protest vůči výsledkům Velké ceny Miami a požadoval pro George Russella penalizaci za to, že během žluté vlajky dostatečně nezpomalil. Rudí býci nakonec neuspěli a Russell si své třetí místo mohl ponechat.
Plynulý průběh velké ceny narušilo několik výjezdů virtuálního bezpečnostního vozidla a žluté vlajky. U jedné z nich Max Verstappen požádal svého inženýra, aby zkontroloval, zda Russell dostatečně ubral plyn, jak mu to přikazují pravidla.
I když během závodu jsme neviděli žádnou zprávu z ředitelství závodu, že by zkoumalo Russellovu jízdu, v Red Bullu počítali s možností trestu a Verstappenovi přikázali, aby se držel do pěti vteřin za Russellem. V případě udělení pětisekundové penalizace by se dostal na pódium.
Komisaři však zamítli protest, ve kterém Red Bull obvinil Russella z toho, že ve žluté zóně nezpomalil dostatečně. FIA ve verdiktu vysvětlila, že britský jezdec ve skutečnosti ubral plyn — aby to bylo nad slunce jasnější, během toho dokonce ve vysílačce oznámil, že ubírá plyn pro žlutou vlajku, jako by tím odpověděl přímo Verstappenovi.
„Z palubních záběrů a telemetrie bylo evidentní, že George Russell ubral plyn při průjezdu úsekem se žlutou vlajkou,“ píše FIA. „Na plynu ubral o přibližně 25 procent, což vedlo k přibližně 30procentní redukci točivého momentu.“
„Článek 26.1 ukládá jezdci povinnost ‘viditelně snížit rychlost’ v zóně se žlutou vlajkou, ale nespecifikuje, zda to znamená snížení celkové rychlosti nebo relativní rychlosti v porovnání s běžným tempem na daném úseku,“ pokračuje čtveřice rozhodčích.
Russellův monopost při jízdě žlutou zónou de facto zrychlil, ale komisaři připomínají: „Rychlost monopostu George Russella byla výrazně nižší než standardní závodní rychlost, ale absolutní rychlost při jízdě žlutou zónou se poněkud zvýšila.“
Komisaři nakonec zhodnotili, že článek 26.1 se může vztahovat pouze na srovnání daného kola a standardní rychlosti na žlutém úseku. Za jistých okolností tedy může dojít k tomu, že absolutní rychlost monopostu ve žluté zóně naroste. Je to však v pořádku, pokud je zde pilot pomalejší než v běžném kole.
George Russell tak zůstal na třetím místě a Max Verstappen si domů odnáší body za čtvrtou příčku.