logo F1zpravy.czF1online.sk

Cunoda měl testovat monopost RB19, proti bylo počasí i auto samotné

Júki Cunoda
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 18:04

Júki Cunoda po Velké ceně Saúdské Arábie vycestoval do Silverstonu, kde pro něj Red Bull připravil jízdy v mistrovském monopostu RB19 z roku 2023. Testovací den byl však velkým zklamáním a japonský závodník odjel jen pár kol.

Aby inženýři Red Bullu získali zpětnou vazbu od dalšího jezdce a porovnání současného auta s dominantním strojem z roku 2023, Júki Cunoda měl v Silverstonu využít další kilometry v rámci programu testování starších monopostů. Hodně se však toho nedozvěděl ani on sám, ani inženýři.

„Zažil jsem tradiční britské počasí,“ prozradil Júki Cunoda ve čtvrtek. „Ráno bylo vlhko a nepřinesli jsme si žádné pneumatiky do deště, protože jsme na mokré trati nechtěli plýtvat kilometry v rámci testování starších aut. Tak jsme dost dlouho čekali jen na to, až to vyschne.“

Od letošního roku týmy nemají povoleno neomezené testování ani starších monopostů. Každá stáj má k dispozici jen 1000 kilometrů, které jsou určeny její hlavní jezdecké dvojici. Další kilometry nad rámec tohoto balíčku smějí využít například junioři či rezervisté. Pro Cunodu však nedávalo smysl zkoumat chování auta na vodě, a tak z alokovaného balíčku minul jen málo.

Trať nakonec proschla, ale Cunoda toho přesto neodjel příliš mnoho pro technické problémy. „Bohužel, v závěru dne jsme měli ještě další problém. Nakonec jsme tedy moc nejezdili, ale i tak to byla super zkušenost.“

A co srovnání současného auta a mistrovského monopostu RB19? „Pokud mám říct pravdu, pocítit ten rozdíl bylo náročné. Podmínky byly úplně jiné a i charakteristiky zatáček se docela liší od toho, co jsme zažili na předchozím závodě.“

„Já jsem nechtěl poskytnout nějakou hloupou zpětnou vazbu a způsobit zmatek, takže jsem jim přímo řekl, co jsem cítil. Nehledě na to to byly i tak dobré testy, že jsem odjel alespoň nějaké kilometry,“ pousmál se na závěr.

Související zprávy

Diskuze