Nový větrný tunel nám otevřel oči, těší se Cowell

I když výkony Aston Martinu můžeme označit jen za velmi neuspokojivé, stále platí, že tento tým bychom neměli odepisovat. Šéf týmu Andy Cowell a Adrian Newey jako boss konstrukčního týmu patří k nejlepším mozkům, jaké tento sport viděl v posledních desetiletích. Navíc, tým se nyní může opřít o zcela nová zařízení včetně větrného tunelu.
Tato zařízení nezažívají ani zdaleka ústup, který jim v minulosti mnozí prorokovali. Naopak, při současné generaci monopostů se staly důležitou součástí úspěchu, což přimělo několik týmů do nákladných rekonstrukcí svých zařízení, případně do stavby zcela nových. Svůj vlastní nedávno otevřel i Aston Martin a podle šéfa stáje inženýři už brzy nasadí novinky, které v něm vznikly.
„Přesunuli jsme se do tohoto větrného tunelu a připravujeme v něm novinky, které uvidíme na okruhu v nadcházejících závodech,“ těší se boss stáje Andy Cowell. „Říká se, že je těžké říci, kolik je hodin, když máte dvoje hodinky. Jak určíte aerodynamické zatížení, když se vývoj přesune z jednoho větrného tunelu do druhého?“
„Nikdy nedostanete úplně stejná čísla. Otevřelo nám to oči při pohledu na některé charakteristiky. Pokud máte nové testovací zařízení, které vám nabízí jasnější a reprezentativnější pohled, tak se musíte pustit do vývoje, musíte změnit tvary, vyrobit nové díly, porozumět jim a pak vyrobit komponenty v plné velikosti, které přivezete na okruh a porovnáte je v tomto složitém prostředí. Právě si procházíme tímto procesem, užíváme si nové nástroje a těšíme se, že díky nim zrychlíme naše auto,“ říká nadšeně Cowell.
Aston Martin bude změny potřebovat. I když mnozí si myslí, že tento tým zabalil letošní vývoj, faktem zůstává, že mnohé z těchto poznatků se vám sejdou i v příští sezóně. Možná do toho investujete jen zlomek lidí a zdrojů, ale pořád to potřebujete.
„Nejsme spokojeni s výkonností monopostu, rádi bychom ho zrychlili a sbírali body v každém závodě. Máme velmi ambiciózní tým,“ řekl Cowell.
„Toto je však komplexní byznys, kde interaguje mnoho složitých systémů – od pneumatik po aerodynamiku a další. Všechno to vyřešit je nesmírně náročné. Když se podíváte na rozdíly mezi časy na kolo jednotlivých týmů, je to neuvěřitelně těsné,“ dodal šéf Aston Martinu.
- Štítky
- Aston Martin