VCARB má mnohem širší pracovní okno, říká Cunoda

Jedna z největších záhad posledních let píše v těchto týdnech novou kapitolu. Najde se na tomto světě ještě někdo kromě Maxe Verstappena, kdo dokáže zvládnout monopost Red Bullu? Jako poslední se o to pokouší Júki Cunoda, který přiznal, že to není jednoduchý úkol.
Není jednoduché vysvětlit běžnému smrtelníkovi, jak je možné, že ze skvělých jezdců se v monopostu tohoto týmu stávají průměrní nebo dokonce podprůměrní. Max Verstappen má velmi unikátní jezdecký styl a jelikož v barvách Red Bullu sbíral v posledních letech obrovské úspěchy, inženýři následovali jeho směr. Ten se však ukázal jako nezvladatelný pro ostatní piloty.
Změnit monopost nebude jednoduché a zřejmě by se to neobešlo bez obětování Maxova času na kolo. Tým se musí co nejlépe vyrovnat se situací a zároveň umožnit druhému pilotovi, aby se dostal co nejblíže k Verstappenovi, aniž by zkompromitoval koncepci auta.
„Nejsou stejné,“ řekl Júki Cunoda při vysvětlování rozdílů mezi monoposty Red Bullu a Racing Bulls. „VCARB má mnohem širší pracovní okno, takže ať uděláte cokoliv, auto Racing Bulls dokáže operovat docela dobře téměř s každým vyvážením.“
„Red Bull využívá specifické nastavení, specifické pracovní okno, vyžaduje specifickou přípravu pneumatik a je velmi náročné najít to úzké okno. To je rozdíl mezi těmito dvěma auty a pro mě je poměrně velký, protože jsem nikdy nepřemýšlel nad přípravou pneumatik, jak je zahřát, jaké zvolit nastavení, to vše se musím naučit a není to jednoduchý úkol,“ vysvětlil Cunoda.
Ten doufá, že v autě postupně nabere potřebné sebevědomí. Novinářům řekl, že sebedůvěra mu nechybí, ale potřebuje zrychlit. Až do nehody s Pierrem Gaslym v Saúdské Arábii, která byla označena za závodní incident, a nehody ve druhém tréninku jsme od něj neviděli žádné velké chyby, což je důkaz dostatečného sebevědomí. Ve Formuli 1 je však základní komoditou čas, nikoli úroveň sebedůvěry.
„Mám docela dobrou sebedůvěru v kokpitu, jen potřebuji mnohem lépe pochopit, jak tohle auto funguje v pracovním okně, které po mně požaduje. To je ta nejtěžší část,“ vysvětlil Cunoda.
„Tyto věci přijdou se zkušenostmi. Musím do toho jít krok za krokem. Každý víkend zkouším něco odlišného, někdy to vyjde, někdy ne. Myslím si však, že to je normální. Dopřeji si čas a budu pokračovat v tomto rytmu,“ slíbil japonský závodník.