Nechodí na schůzky a neodpovídá na maily. Newey investuje vše do vývoje „rychlého auta“

Když se týmu podaří ulovit tak velkou rybu, jakou je Adrian Newey mezi inženýry ve Formuli 1, je třeba udělat maximum pro to, aby mohl využít svého kreativního ducha. Šéf týmu Andy Cowell si to velmi dobře uvědomuje, a tak legendárnímu inženýrovi nechává prakticky volnou ruku.
Minulý rok před Velkou cenou Miami jsme se dozvěděli novinky, které otřásly celou Formulí 1: Adrian Newey po téměř 20 letech odchází z Red Bullu Racing. Tehdy jsme ještě netušili, že zamíří do Aston Martinu, kde se pokusí s Fernandem Alonsem a Lancem Strollem postavit vítězný či dokonce mistrovský monopost.
Na začátku května uplynou dva měsíce od Neweyho příchodu do továrny v Silverstonu, kde se naplno zakousl do práce. „On je konstruktér. Je jedním z nejlepších. Od prvního dne jsme se starali o to, abychom mu připravili správné pracovní prostředí,“ říká Andy Cowell o tom, jak se pokusili vytvořit Neweymu nový „domov“.
Cílem toho všeho je z Neweyho dostat maximum. „Když přišel, byl na setkáních o nových pravidlech a o koncepcích, na kterých jsme pracovali. Vysvětlili jsme mu, kolik nám zbývá času do prvních testů a prvního závodu. Také jsme upozornili na všechny deadliny na předání informací v souvislosti s tímto monopostem [na rok 2026].“
Jak dlouho se poznával s novým prostředím? „On se rovnou pustil do práce s inženýry a na jeho pracovní desce začali s rýsováním. Nyní se nachází v té části konstruktérského cyklu, kdy navrhuje základní komponenty monopostu. Devadesát procent přípravy auta se odehrává v továrně, a přesně tam chceme mít Adriana.“
„Je ve své kanceláři a každý, kdo jde kolem ní, říká, že ho vždy vidí u jeho pracovní desky,“ prozradil bývalý motorový šéf Mercedesu, podle něhož se Newey nemusí zdržovat ani korporátními povinnostmi. Ve Formuli 1 korporátní politika nikdy nevyhrává, o čem by mohl mluvit Alpine. „Nechodí na schůzky, neodpovídá na emaily, jen skládá rychlé auto. My všichni tento proces podporujeme.“
Newey má ve srovnání s inženýry z jiných týmů dvouměsíční časový skluz, proto musí zařadit na ještě vyšší převodový stupeň. „Musíme tvrdě pracovat. Máme komplikované cíle, i časové plány jsou komplikované. Jdeme naplno, rosteme, připravujeme nové nástroje a velmi velkou organizaci. Bojujeme velmi tvrdě o to, abychom v roce 2026 měli rychlý monopost.“
- Štítky
- Adrian Newey
- Aston Martin