logo F1zpravy.czF1online.sk

S Aston Martinem to nevypadá růžově: Letos bude náročné zabodovat, říká Alonso

Fernando Alonso
© Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 01:32

Aston Martin se momentálně nachází na pomyslné pole position při obhajobě titulu největšího zklamání z minulé sezóny. V tomto týmu si něco vážného nesedlo a v Silverstone pokračují v naprosto katastrofických výkonech. V Džiddě pomohlo Fernandovi Alonsovi několik nepředvídatelných okolností, ale přesto ztratil na body téměř deset vteřin.

Španělský matador označil své třinácté místo v kvalifikaci za maximum. Monopost AMR25 v současnosti skutečně patří mezi nejslabší ve startovním poli, ale přesto porazili Alonsa v Džiddě jen tři jezdci ze středu pole. Sám španělský závodník však po závodě připomněl, že mu pomohla dvě vypadnutí a jedna penalizace, ale ani to nestačilo na body.

„Vydal jsem ze sebe všechno,“ povzdechl si španělský matador po závodě. „Bylo náročné udržet krok s auty přede mnou, zkrátka jsme nebyli dostatečně rychlí. Jedenácté místo je asi nejhorší, ale musíme si na to zvyknout. V letošním roce bude náročné zabodovat.“

„Potřebujeme hodně výkonnosti,“ odpověděl Alonso na otázku, co jeho tým potřebuje k umístění v nejlepší desítce. „Dnes jsme skončili na jedenáctém místě i díky nehodě Júkiho a Pierra a také díky Liamově desetisekundové penalizaci. Kdyby se to nestalo, jsme na čtrnáctém místě. Před námi je však stále dlouhá sezóna.“

Na tomto místě se asi hodí připomenout, že Alonso skončil loni na této trati na pěkném pátém místě. Za tu dobu přeteklo hodně vody a nejedna analýza ukazuje, že Aston Martin jako jediný tým meziročně dokonce zpomalil. Analýza portálu RaceFans po sobotě ukázala, že monopost AMR25 je na této trati v průměru o téměř půl sekundy pomalejší než jeho předchůdce, což zní dost neuvěřitelně, protože pravidla se nezměnila.

Navzdory nevýraznému výsledku se Alonso dostal do záběrů hned několikrát. Ve velmi dramatickém okamžiku se na trati téměř srazil se svým klientem Gabrielem Bortoletem, který si ho nevšiml skrytého za soupeřem. V první zatáčce téměř došlo ke kolizi nejstaršího jezdce na roštu s jedním z nejmladších, ale nejhoršímu v tomto případě zabránily Fernandovy nestárnoucí reflexy.

„Bylo to těsné. Poslal jsem to na vnější stranu, ale nebylo to bez rizika. Samozřejmě, Gabriel mě neviděl. Musel jsem podniknout vyhýbací manévr. Jelikož jsem se nevešel do zatáčky, rychle jsem mu vrátil pozici, abych nedostal trest,“ vysvětlil Alonso.

Související zprávy

Diskuze