Hamilton potřebuje „transplantaci mozku“, aby se sžil s monopostem SF-25

Toto má daleko od idyly ve Ferrari. Charles Leclerc po sobotě v Saúdské Arábii nemá pocit, že by se jeho tým přibližoval k nejsilnějším. Lewis Hamilton má zase dojem, že se mu nedaří dostat na jednu vlnu se svým autem. Cítit přímo jistou dávku beznaděje, že se Ferrari ještě v této sezóně podaří obrátit loď vstříc lepším zítřkům.
Charles Leclerc po kvalifikaci prozradil, že z monopostu vyždímal maximum. Přesto z toho byla jen čtvrtá příčka se ztrátou čtyř desetin. Lewis Hamilton se však ani na tyto hodnoty nechytá. V sobotu měl štěstí, že vůbec postoupil do třetí části kvalifikace — v bitvě o ni porazil Alexe Albona o bondovských 0,007 sekundy.
Takový výkon by se však do filmu o legendárním agentovi nehodil. „Jako vždy v kvalifikaci, to bylo pro mě náročné. Celý víkend jsem ztracen,“ přiznal Lewis Hamilton. „Téměř v každém segmentu víkendu jsem byl třináctý. Popravdě řečeno jsem vděčný za postup do Q3. A sedmé místo… Mé poslední kolo nebylo nic ohromného, ale celý víkend jsem se zlepšoval. Na konci bych potřeboval lepší kolo, ale jak jsem řekl, jsem vděčný, že jsem plus-mínus ve hře. Ono to ještě přijde.“
Sedminásobný šampion zhodnotil, že pokaždé, když se dostane do třetí části kvalifikace, „všechna tvrdá práce se jakoby vypaří“. Problém nastává, když potřebuje z monopostu dostat i poslední stotinky vteřiny a jít na absolutní hranu.
„Poslední sadu jsem nedokázal dostat do provozu,“ oznámil svému inženýru Riccardu Adamimu po šachovnicové vlajce, který odvětil: „Bylo to však dobré zlepšení, pomalu se tam dostáváme.“
Na vkus fanoušků Ferrari to však trvá příliš dlouho. Po kvalifikaci Hamilton otevřeně přiznal, že se v autě necítí komfortně. „Je to jednoduché, necítím se tak,“ přikývl a na otázku, co by potřeboval, aby se sžil s monopostem SF-25, uvedl zajímavou odpověď: „Transplantaci mozku.“
Smazat více než deset let návyků z mistrovského Mercedesu zkrátka není jednoduché. Zdá se však, že současná generace monopostů jako taková nevyhovuje Lewisu Hamiltonovi. Nadějí je, že v roce 2026 se změní prakticky celý obličej Formule 1.
Dříve nás však čeká ještě téměř celý ročník 2025 a v neděli Velká cena Saúdské Arábie. Doufá Hamilton, že Ferrari bude opět silnější v závodě než v kvalifikaci? „Spíš se modlím. Snažím se sžít s tímto autem v jednom kole, ale to mi teď jede velmi těžko. Nevzdáváme se. Kde je vůle, tam je cesta a my jedeme naplno, snažíme se, máme úžasnou podporu. Budeme zkrátka pokračovat v tvrdé práci.“