Binotto nesouhlasí s návratem desetiválců: Dívat se do minulosti vám nikdy nepomůže

Tým Sauber hned na prvním závodě sezóny překonal svůj loňský bodový zápis. Švýcarská stáj dnes pracuje naplno na rozvoji týmu a infrastruktury pod novým vedením. Provozní a technický ředitel Mattia Binotto se ujal kormidla loni v létě a nedávno se k němu připojil nový šéf stáje Jonathan Wheatley. Oba mají před sebou, jak to řekl první jmenovaný, „zdolávání hory“.
Švýcarský rodák vytyčil Audi za cíl boj o titul v roce 2030. V současnosti je od toho Sauber velmi vzdálený. I když už v Austrálii překonal svůj loňský bodový zápis, na suché trati a v normálních podmínkách se ukazuje monopost tohoto týmu stále jako nejpomalejší ze všech. Přesto však cítit postupný progres.
Binotto poskytl rozhovor pro italský deník Corriere della Sera, který se ho zeptal na jeho předchozí slova, když projekt nového továrního týmu přirovnal ke zdolávání hory a Audi stanovil za cíl boj o titul v roce 2030. „Momentálně jsme v základním táboře na úpatí kopce, ale naplánovali jsme si dobrou cestu, cíle a etapy, abychom dokráčeli až na vrchol. V roce 2030 chceme vyhrávat,“ řekl švýcarsko-italský inženýr.
„Vím, že rok 2030 se zdá být daleko, ale ve skutečnosti je to za rohem. Všechny vítězné cykly vyžadují čas včetně toho ve Ferrari. Jean Todt tam přišel v roce 1993 a první titul vyhrál v roce 1999. Totéž platí o Red Bullu a Mercedesu. Audi nepřišlo do Formule 1, aby bylo do počtu,“ odkázal Binotto.
Když už jsme u Ferrari, v nejstarším týmu Formule 1 strávil Mattia dlouhou dobu. Přišel tam v roce 1995 jako čerstvý absolvent a za téměř třicet let se vypracoval až na šéfa. V nejvyšší pozici nebyl příliš úspěšný, ale to neznamená, že nemá bohaté zkušenosti po technické i provozní stránce.
„Tohle je mnohem větší výzva než ve Ferrari. Začínáte s týmem, který je na posledním místě a musíte se s ním vyšplhat až na vrchol. Je to něco ohromujícího. Je to trochu jako Jean Todt, když v roce 1993 přišel do Ferrari. Uvědomujeme si, kam patří značka Audi, která vyhrála všechno v každé motoristické kategorii,“ řekl dnes ještě šéf Sauberu.
Ten před několika týdny dostal k sobě vydatnou podporu. Do Hinwilu se přesunul bývalý sportovní ředitel Red Bullu Jonathan Wheatley. Ten převzal vedení závodního týmu na trati a mediální povinnosti, zatímco Mattia se jako provozní ředitel a hlavní technický ředitel soustředí na dění v továrně.
„Budu chodit na méně závodů a můžu uvolnit některé z mých úkolů,“ vysvětlil Binotto. „V továrnách pracujeme s obrovským úsilím na šasi i pohonné jednotce. Je důležité, abych se mohl soustředit jen na tuto část. S Jonathanem jsme na tom velmi podobně, oba jsme ve svých bývalých týmech strávili dlouhá léta a po mnoha vítězstvích nyní začínáme s čistým listem papíru.“
Mattia se také v Bahrajnu zúčastnil velkého zasedání o budoucnosti motorů ve Formuli 1. Svolala jej Mezinárodní automobilová federace a mluvilo se i o návratu motorů V10. Tento vzdušný zámek však přítomní smetli ze stolu a na rozhodnutí se podílelo i Audi pod vedením Binotta. „Svět se posunul a dívat se do minulosti vám nikdy nepomůže,“ konstatoval stručně švýcarský rodák na margo desetiválců.
- Štítky
- Mattia Binotto
- Sauber