Cunoda o nastavení Red Bullu: Je neuvěřitelné, že Max s tím dokáže jezdit

Júki Cunoda je další v zástupu pilotů Red Bullu, kteří se pokusí zvrátit osud podobný Pierru Gaslymu, Alexi Albonovi, Sergiovi Pérezovi a Liamovi Lawsonovi. Japonský závodník má za sebou nesmělé začátky na svém domácím okruhu v Suzuce, které nevedly k vytouženému výsledku. Juki však zůstává optimistický a doufá, že časem si s Red Bullem potyká.
Japonský závodník ukazoval ve volných trénincích příslib. Jeho časy se místy pohybovaly v rozmezí jedné desetiny za Maxem Verstappenem. Když však v kvalifikaci přišlo na lámání chleba, skončil, podobně jako Lawson před ním, jako v pořadí nejhorší pilot Red Bullu.
Neúspěšná kvalifikace určila jeho osud v závodě a Japonec zůstal zaseknutý v hloubce pole. Pro Júkiho to byla velká škola a v Bahrajnu se se světem podělil o přípravu, kterou absolvoval s týmem.
Po zkušenostech na trati i na simulátoru Cunoda říká, že badá jasné rozdíly mezi virtuálním a skutečným světem. I když měl mnohem větší zadní křídlo než nizozemský závodník, jeho nezkušenost ho prý přiměla, aby se s inženýry vydal více směrem, kterým šel Verstappen. Podle vlastních slov byl ohromen.
„Pokud jde o můj pocit v autě, zatím je to v pořádku. Ještě je brzy a neumím říct, jestli s ním dokážu jezdit komfortně. Myslím si však, že se dokážu vyrovnat s vyvážením, se kterým má většina jezdců zatím problémy,“ řekl optimisticky naladěný Cunoda novinářům v Bahrajnu.
„Ve skutečnosti jsme se přiklonili více k Maxovu nastavení, ne mému. Považoval jsem to za správné rozhodnutí a překvapivě jsem s tím dokázal jezdit docela dobře. Zatím jsem tedy spokojený,“ pokračoval japonský závodník.
„Na simulátoru jsme zkoušeli trochu odlišný směr než v Číně, protože jsme se soustředili na uklidnění zadní části. Dopracovali jsme se ke docela dobrému nastavení a i Max s ním byl spokojen. V Suzuce jsme ho zkusili posunout ještě o něco extrémnějším způsobem, ale nevyšlo to. Nechci říct, že jsem jezdil s Maxovým nastavením z Číny, protože Šanghaj je více limitovaný v přední části, ale už na simulátoru jsem rozhodně cítil, jak náročné je jeho nastavení. Je neuvěřitelné, že s ním dokáže jezdit,“ dodal Cunoda.
V jeho případě sehrála v japonské kvalifikaci velkou důležitost i příprava pneumatik. Zatímco v Racing Bulls byl zvyklý na konkrétní instrukce a specifické procedury, v Red Bullu mají ve zvyku nechávat všechno na pilota. Je možné, že monopost RB21 je mnohem více závislý na citu jezdce a příprava se liší v závislosti na okruhu a podmínkách.
„Řekl bych, že ve VCARB-u vám přesně řeknou, co máte dělat, zatímco v Red Bullu se to přizpůsobuje v průběhu samotného přípravného kola. Je to docela odlišný přístup, ale neumím říct, který je lepší,“ vysvětlil Cunoda.
„Přístup VCARB-u je jednodušší pro jezdce, ale Max v Red Bullu jezdí už devět let a zvládá to přirozeně. Já se ještě budu jistý čas hledat. Je to proces a snažíme se najít způsob, jak zlepšit můj pocit v kokpitu a trochu mi usnadnit život,“ dodal japonský závodník.
- Štítky
- Júki Cunoda
- Red Bull