Startovní rošt v Le Mans se začíná podobat F1. Vstup ohlásil také McLaren

Mistrovství světa vytrvalostních závodů se začíná měnit na měření sil globálních automobilek. V nejvyšší třídě Hypercar jich momentálně působí osm a další se na svůj vstup připravují. Posledním přírůstkem je McLaren, ktorý ohlásil vstup v roce 2027.
Závodní tým a automobilka v posledních letech výrazně rozšířily portfolio své působnosti. Pokud do jistého klubu patří osm automobilek – Alpine, Aston Martin, BMW, Cadillac, Ferrari, Peugeot, Porsche a Toyota – a v letech 2026 a 2027 se mají přidat další – Genesis, Ford a nejnovější McLaren –, je to pro vás lákavá vyhlídka.
Pro značky se jedná o finančně poměrně dostupný testovací polygon, kde mají bez obrovských výdajů poměrně široké možnosti vývoje pohonného ústrojí a motorů. Značka navíc má v Le Mans svoji historii a vítězství McLarenu F1 – dodnes je posledním speciálem, který se mohl na závod přepravit po vlastních, jelikož splňoval předpisy pro silniční provoz– v roce 1995 patří mezi největší události v bohaté historii 24hodinových závodů.
McLaren (ne)ohlásil svůj návrat tajemnou zprávou, ve které chyběly všechny detaily. Ty se očekávají v následujících měsících. Mnozí by proto mohli argumentovat, že návrat britského výrobce není oficiální, protože nestačí jeden příspěvek na sociálních sítích s popisem: „Jsme zpět!“ a jedno vyjádření Zaka Browna ve znění: „Jsme zpět!“
Další informace by se měly objevit přesně 13. června, tedy den před startem 93. edice 24 hodin Le Mans. „Podle informací The Race poskytne tým během tiskové konference více informací,“ píše známý britský portál.
Zak Brown je velkým fanouškem vytrvalostních závodů. Sám v těchto vodách působí jako spoluzakladatel a spolumajitel úspěšného týmu United Autosports. Jsme zvědaví, jestli kromě WEC automobilka ohlásí i svůj vstup do americké série IMSA. Na dvou frontách působí také Porsche, které loni získalo tituly v jezdeckých šampionátech obou sérií.