logo F1zpravy.czF1online.sk

Pérez teď vypadá jako hotový kouzelník, říká Webber

Sergio Pérez a Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 13:01

Red Bull bude na Velké ceně Japonska středem pozornosti. Není to jen rozloučení s Hondou a speciální lakování, ale hlavně jezdecká otázka, která přichází ve světle konce mistrovské formy tohoto týmu. Red Bull se dostal pod obrovský tlak po jezdecké i výkonnostní stránce a málokdo si myslí, že inženýři v dohledné době najdou cestu z problémů.

Představte si, že by Max Verstappen opustil stáj z Milton Keynes. Samozřejmě, v příštím roce nás čeká kompletní změna pravidel, což umožní inženýrům, aby začali od nuly a postavili auto, které nesedne jen jednomu jezdci. Tým si však v tuto chvíli nemůže dovolit ztrátu své jezdecké jednotky ani na jediný víkend, například kvůli zranění nebo nemoci, protože mu hrozí vysoká porážka v souboji se sesterským Racing Bulls.

„Zdá se, že je to náročné, a že Max je jediný, kdo z toho auta dokáže vyždímat pořádný čas. Sergio Pérez teď vypadá jako hotový kouzelník, když se podíváme na některé z jeho závodů v loňském roce. Je zajímavé sledovat, co v tom týmu dělají,“ řekl pro podcast Formula For Success bývalý pilot Red Bullu Mark Webber.

„Tři nebo čtyři desetiny jsou v tomto byznysu obrovský rozdíl. Liam se nedokázal spojit se svým autem. Dokáže se vrátit do správných kolejí a znovu se rozjet s menším týmem? A co když se Júkimu nepodaří nakopnout monopost Red Bullu? Co se stane? Bude to velmi zajímavá dynamika,“ dodal bývalý pilot a dnes manažer Oscara Piastriho.

Ten použil docela trefné přirovnání s MotoGP. V moderní historii motorsportu má k něčemu podobnému nejblíže asi situace španělského motocyklového šampiona Marca Márqueze. Ten byl v Hondě léta naprosto neporazitelný, získal šest titulů a tým i stroj vybudoval kolem sebe. Když se však v roce 2020 zranil, Honda byla naprosto ztracena. Za Marca se nenašla náhrada, která by dokázala zvládnout „jeho“ motorku.

Je to docela pěkná sonda do budoucnosti, která možná čeká Red Bull v případě, že Verstappen opustí tým. „Max ten tým táhne sám, a to doslova. Mluvíme o třech desetinách v každém sektoru, což je naprosto nepřijatelné. Je to jako Marc Márquez po odchodu z Hondy. Marc si za dlouhá léta našel po technické stránce cestu, jak zvládnout svou motorku. Kromě toho, pokud se necítíte komfortně na dvou kolech, můžete se zranit,“ připomíná Webber.

„Pokud by byl Liam Lawson v podobné situaci, pravděpodobně by se zranil, protože by nedokázal najít rychlost a spadl by. Když Márquez odešel z Hondy, nikdo nezvládl řídit tu motorku. Je to zajímavé i při pohledu na Maxe. Kdoví, jak dlouho zůstane v Red Bulle, možná tam bude ještě tři nebo čtyři roky, ale tým musí zajistit, aby nebylo jeho auto zvládnutelné jen pro jednoho člověka na světě,“ dodal Australan.

Související zprávy

Diskuze