Alonso se postavil proti návratu motorů V10: Žijeme už v jiném světě

Když Fernando Alonso v roce 2020 provětral svůj Renault R25 z roku 2005, celý padok v Abú Dhabí se přišel podívat na jeho jízdy a poslechnout si nádherné řvaní desetiválcového motoru. Španěl přiznává, že takové zážitky mu ve Formuli 1 chybí, ale upozorňuje, že bychom se neměli vracet do minulosti.
Fernandu Alonsovi jsou desetiválcové bestie z před dvaceti let velmi dobře známé. Dodnes je totiž posledním mistrem světa, který získal mistrovský titul s motorem V10. To by se však brzy mohlo změnit, pokud se přemění ve skutečnost prvotní plány o jejich návratu.
„Samozřejmě, že miluji éru desetiválcových, osmiválcových motorů a zvuku, který nám všem chybí,“ rozpovídal se Fernando Alonso na toto téma, ale přestože na minulost rád vzpomíná, nemyslí si, že by se měla vrátit.
„Teď žijeme v jiném světě,“ pokračuje dvojnásobný šampion. „Technologie pokročily a my máme neskutečně efektivní motory, které využívají asi jednu třetinu paliva z toho, co jsme zvykli. Nemůžeme se vyjmout proti času a naší hybridní éře. Nesmíme zapomenout, jak jsou dnešní auta efektivní oproti minulosti. Toto je velmi pozitivní věc.“
Současné ultrakomplikované pohonné jednotky se pyšní tepelnou účinností nad hranicí 50 procent, což je obrovský úspěch motorových oddělení Formule 1. Vzdát se toho podle Alonsa není správné, stejně jako není správné vzdát se moderních bezpečnostních prvků.
„Je to jako říci, že bychom mohli jezdit i bez svatozáře a udělat monoposty nebezpečnějšími a fanouškům dopřát více adrenalinu. Nedává to smysl,“ zavrtěl hlavou Alonso. „Upouštíme od jistých věcí a teď máme velmi dobrou Formuli 1, tohle je velmi dobré období pro sport. Je náročné něco vymýšlet, protože bychom mohli jít do neznáma. Je těžké vědět, jak to dopadne.“
Rodák z Ovieda nakonec dodal, že všechno je to v konečném důsledku téma pro nejvyšší vedení Formule 1. „To je rozhodnutí vrcholného managementu — FOM, FIA, výrobců. Jako jezdci chceme jezdit v co nejrychlejších monopostech bez ohledu na jejich motory. Možná však k tomu budou mít co říci i fanoušci.“