V Číně jsme byli jasně druhý nejrychlejší tým, prohlásil Wolff

Představení týmu Mercedes v dosavadním průběhu sezóny patří k pozitivním (pokud to tak můžeme nazvat) překvapením. Tým podal dvakrát stabilní a konzistentní výkon s Georgem Russellem dvakrát na pódiu. Určitou spokojenost vyjádřil i Toto Wolff. I když by Mercedes rád cílil na nejvyšší mety, tým prozatím těší progres, který udělal v posledních měsících.
I když se před sezónou mluvilo o souboji McLarenu, Ferrari a Maxe Verstappena a s Mercedesem jakoby nikdo nepočítal, je to právě stáj z Brackley, která je v tuto chvíli nejblíže lídrovi šampionátu. Monopost W16 na McLaren možná nemá, ale své tvůrce v Číně potěšil.
„Neřekl bych, že jsme se dostali do boje, když vidíte Piastriho vpředu, jak lépe zachází s pneumatikami,“ prohlásil šéf týmu Toto Wolff po závodě. „Nejsme však daleko, rozdíl je možná pár desetin, ne vteřina jako v Melbourne.“
„V neděli jsme byli jednoznačně druhý nejrychlejší tým a získali jsme další solidní výsledek. George zajel na deset bodů z deseti, přitom já jen zřídka někomu udělím plných deset bodů. Vytěžil z toho maximum. Máme důvody k radosti směrem do budoucna,“ zdůraznil Wolff.
Tak dobrý start do sezóny neměl Mercedes od zavedení současné generace pravidel. Tento tým se pokaždé s něčím trápil, ale letos zatím působí vyrovnaně a konzistentně. Mercedes je momentálně pevně usazen na druhém místě Poháru konstruktérů a zdá se, že zažehnal většinu svých loňských problémů.
„Máme stabilnější platformu a když vytáhneme šroubováky a upravíme některou z mechanických součástek, například zadní křídlo, reaguje podle očekávání. Zároveň však musíme být realističtí. Toto není pozice, do které se chceme dostat,“ připomněl šéf Mercedesu. „Budu spokojen, když začneme vyhrávat závody a bojovat o tituly, ale musíme si to vypracovat sami. Je to vzrušující cesta, která leží před námi.“
Wolff se po Russellovi přistavil i při výkonu svého druhého pilota. Po pozitivním startu a dobrém výsledku v Austrálii se Andrea Kimi Antonelli trápil. Zatímco jeho týmový kolega byl nejbližším pronásledovatelem McLarenů, on bojoval zaseknutý ve středu pole. V různých fázích víkendu prohrál souboje i s jezdci slabších týmů – ve sprintu ho porazil Júki Cunoda, v závodě Esteban Ocon.
Šéf Mercedesu však připomněl, že Kimi během celého závodu bojoval s poškozenou podlahou. „Utrpěl rozsáhlé poškození podlahy. Nevíme, jak se to stalo, možná přešel po poškozeném kusu Charlesova křídla, ale měl obrovské díry v podlaze a titanové plochy byly pryč,“ konstatoval Wolff.
„Skončil osmý (po diskvalifikacích Ferrari šestý, pozn. red.) s vážně poškozeným autem, držel se, nestěžoval si, prostě pokračoval v práci, což ukazuje potenciál a vyspělost tohoto mladého chlapce. Stal se jezdcem dne, což ukazuje demografickou křivku dnešních fanoušků, na co bychom ve Formuli 1 neměli zapomenout,“ pousmál se šéf Mercedesu.