logo F1zpravy.czF1online.sk

Mohl jsem vyřadit i čtyři nebo pět monopostů, vydechl si Alonso

Fernando Alonso
© X/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala24. 3. 2025

Nedělní závod pro Fernanda Alonsa skončil už po čtyřech kolech kvůli problémům s brzdami. Španěl měl na jedné straně velkou smůlu, ale na druhé i kus štěstí. Sám je rád, že mu brzdy selhaly v první zatáčce, a tak nezpůsobil hromadnou nehodu.

Na potenciální Alonsovy problémy s brzdami upozornil jako první Pierre Gasly, který jezdil za ním a zaregistroval, že začínají hořet. Po pár vteřinách jsme si i v přímém přenosu mohli všimnout kouře, jak Aston Martin zpomaluje a uhýbá se jezdcům kolem sebe.

„Brzdy byly podle všeho velmi horké už od začátku závodu,“ prozradil Fernando Alonso oficiálnímu kanálu F1. „V nějakém třetím nebo čtvrtém kole jsem v první zatáčce šlápl na brzdu a pedál se propadl až na podlahu. Bylo to velmi strašidelné.“

První zatáčka patří k nejrychlejším na okruhu, což bylo velké štěstí. Pokud by došlo k selhání brzd někde jinde, následky mohly být dalekosáhlé. „Naštěstí, první zatáčka je taková, že v nájezdu do ní jen podřazujete. Pokud by se to stalo ve čtrnácté zatáčce nebo někde jinde, myslím si, že by z toho mohla být obrovská nehoda, protože bych ze závodu vyřadil čtyři nebo pět aut, která byla přede mnou.“

„Byla to nešťastná situace, ale měli jsme štěstí, že jsme netrefili nikoho před námi. Nyní se pokusíme pochopit, co se vlastně stalo. V Japonsku se zas posnažíme dojít až pod šachovnicovou vlajku,“ pousmál se španělský matador.

Fernando Alonso je oficiálně jediným jezdcem v poli, který de facto není klasifikován v letošním Poháru jezdců – ještě totiž ani jednou nedorazil do cíle. Z hlediska výkonnosti to však nevnímá vůbec špatně. Monopost byl v Číně „o něco lepší než v Austrálii, když se bavíme o rychlosti ve sprintu“.

Lance Stroll dorazil do cíle na dvanáctém místě, ale po třech diskvalifikacích se mohl těšit ne z jednoho, ale rovnou ze dvou bodů. Díky jeho bodovým příspěvkům je Aston Martin v hodnocení týmů sedmý.

„Po prvním stintu jsem si myslel, že závod nám vychází,“ řekl Lance Stroll, který vsadil na obrácenou strategii se startem na tvrdé směsi. Na ní strávil až 36 kol, což bylo suverénně nejvíc ze všech.

Ve druhém stintu to však nešlo podle představ, navíc Olliemu Bearmanovi se dávno povedl undercut. „Ty druhé mediumky se mi výrazně drobily. Nakonec všichni odjeli závody na jednu zastávku. Myslím si, že nás čeká práce, to určitě, pokud chceme v budoucnu pohodlně končit na bodech.“

Související zprávy

Diskuze