logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen vyjádřil podporu týmu: Tyto otázky poslouchám pořád, ale pro mě se nic nemění

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 3. 2025

Max Verstappen má za sebou závod plný smíšených emocí. Jeho Red Bull byl s plnou nádrží v úvodu závodu v podstatě ztracen a na Ferrari před sebou ztrácel půl vteřiny na kolo, ve druhé polovině velké ceny však postupně nabíral tempo a nakonec si uchmatl alespoň čtvrté místo. I když to pro Maxe Verstappena není dostatečně kvalitní výsledek, po skončení závodu se před novináři tvářil naprosto uvolněně.

Nizozemský závodník v pátek tvrdil, že monopost RB21 je až čtvrtý nejrychlejší na startovním roštu, což se v úvodu nedělního závodu i potvrzovalo. V závěru však Red Bull jakoby šibnutím kouzelného proutku ožil a Max se vrátil do závodu. Zůstává však záhadou, jak je to možné.

Verstappen po závodě řekl, že to nemuselo nutně způsobit méně paliva v nádrži. Zatím nevíme, jestli se to dá změnit nastavením monopostu, ale ze slov Verstappena vyplývá, že to byly spíše pneumatiky. „Není to tak, že by se mi zlepšilo vyvážení, prostě jsem najednou měl více přilnavosti z pneumatik. Neměl jsem lepší balanc, ten zůstal stejný, ale více gripu,“ konstatoval Max pro televizi Sky Sports.

„Časy na kolo pro nás vypadaly o něco slibněji a v kokpitu to také byla větší zábava. Samozřejmě, první polovina závodu byla poměrně náročná, ale usadili jsme se a pokračovali vlastním tempem, zatímco ve sprintu jsem na to od úvodu více tlačil a snažil jsem se udržet vpředu, ale v důsledku toho mi odešly pneumatiky,“ pokračoval Verstappen.

„Pokračoval jsem vlastním tempem a gumy byly nadále ve slušném stavu, i když to asi není způsob, jakým se v závodě chceme prezentovat. Rád bych se držel vpředu a bojoval. Máme toho hodně na analýzu, ale alespoň druhý stint byl mnohem pozitivnější a slibnější. Doufám, že si z toho do Japonska odneseme nějaká poučení,“ dodal s nadějí Max.

Otázka však je, do jaké míry se tým dokáže zlepšit prostou změnou nastavení. Možná leží řešení v mechanice monopostu, ale také nemusí. Potrvá nějaký čas, než týmy začnou s nasazováním větších balíků vylepšení. McLaren má mezitím v čele, zdá se, nemalý náskok.

„Těžko říct, když nevíte, kde najít zlepšení, nebo jak ho najít,“ odpověděl Verstappen na otázku, zda řešení aktuální situace bude záležitostí drobných krůčků. „Řekl bych, že poslední stint nám alespoň nabídl o něco jasnější obraz. Přezkoumáme data a uvidíme. Máme před sebou deset dní, takže doufejme, že se naučíme o něco více a za dva týdny budeme o něco konkurenceschopnější.“

Ten v závěru vyjádřil plnou podporu Red Bullu. Když dostal trochu lstivou otázku o tom, „kolik času dává týmu, bude-li toto auto nadále náročné“, jen zakroutil hlavou. „Poslouchám to neustále, ale pro mě se nic nemění. Ve skutečnosti jsem velmi uvolněný a pozitivně naladěný. Užívám si to a když nasednu do auta, snažím se ze sebe vydat maximum. Nemyslím na nic jiného, protože se cítím dobře v kokpitu i mimo něj. Na tom přece nejvíc záleží,“ odkázal Verstappen.

Související zprávy

Diskuze