logo F1zpravy.czF1online.sk

Motorsport.com: Red Bull uvažuje o výměně jezdců již před Suzukou

Liam Lawson
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 3. 2025

Liam Lawson v Číně naprosto vybuchl. Novozélandský závodník odjel jen svůj třináctý závod v kariéře, druhý v Red Bullu, a opět na zcela neznámé trati. Jeho progres během nedělní velké ceny byl v podstatě nulový. Po startu z boxů skončil patnáctý se ztrátou téměř celého kola na vítěze a podle zákulisních informací ho prý čeká velmi nepříjemná návštěva kanceláře Christiana Hornera.

Portál Motorsport.com hned po závodě v Číně přišel s informací, že už v Japonsku se můžeme dočkat změny. To by bylo velmi rychlé rozhodnutí i na Red Bull, který nemá problém vyměnit jezdce uprostřed sezóny, ale učinit to po druhé velké ceně sezóny se zdá být silná káva i na stáj z Milton Keynes. Co však lze dělat?

„Podle informací Motorsport.com by Júki Cunoda mohl už na Velké ceně Japonska nahradit v Red Bullu Liama Lawsona,“ avizuje renomovaný motoristický portál, který svůj článek přinesl hned po skončení Velké ceny Číny. To by byla přímo blesková žurnalistika, ale není v rozporu s logikou. Lawson totiž v Šanghaji podal další mizerný výkon.

„Po náročném úvodu sezóny zvažuje Red Bull změnu jezdeckého složení, přičemž zdroje z padoku označují Cunodu jako potenciální náhradu. I když definitivní rozhodnutí zatím nepadlo, diskuse o takovém scénáři už začaly a podle zákulisních zdrojů je možnost výměny mezi týmy ve vlastnictví Red Bullu pravděpodobná,“ uvedl Motorsport.com.

Je známo, že kvarteto pilotů Red Bullu a Racing Bulls nepodepisuje kontrakty se svými týmy a oficiálně nejsou zaměstnanci stájí, ale jsou vázáni přímo výrobci energetických nápojů. V Salcburku mohou díky tomu mnohem pružněji provádět rošády a nestojí jim v cestě tolik procedurálních překážek.

Pokud by se to potvrdilo, Lawson by se ze své sedačky poroučel mnohem rychleji než všichni jeho předchůdci. Novozélanďan nyní velmi dobře chápe, jak se před ním cítili Pierre Gasly, Alex Albon a Sergio Pérez.

„Je to jen o čase. Bohužel, ten čas nemám. Chcete-li jezdit v monopostu F1, musíte mít stoprocentní sebevědomí v tom, co děláte. Není to tak, že jsem to sebevědomí necítil, ale pracovní okno je tak malé, že momentálně ho neumím trefit,“ řekl Lawson v pátek před mikrofonem televize Sky.

Když se Motorsport.com na tato slova ptal Helmuta Marka, odpověděl jednoduše: „Má pravdu.“ Lawson se v Austrálii kvalifikoval na osmnáctém místě a ze závodu vypadl, v Číně se kvalifikoval dvakrát poslední, ve sprintu skončil čtrnáctý a v závodě patnáctý (i díky penalizaci Jacka Doohana). To je hodně daleko za body a Red Bull v případě výměny v podstatě nemá co ztratit.

Naopak, Cunoda předvedl velmi dobrý start do sezóny a Helmut Marko neuhnul dokonce ani před možností povýšit Isacka Hadjara. Na otázku, zda by francouzský mladík mohl skončit v Red Bullu, odpověděl vyhýbavým: „Uvidíme, co se stane.“ Vychválil i japonského závodníka, když řekl: „Júki je odlišný od Júkiho z minulých let. Momentálně je v životní formě. Samozřejmě, vyměnil svého manažera a teď má odlišný přístup. Trvalo mu to, ale teď je vyspělejší. Zdá se, že mu to funguje,“ reagoval Marko.

Motorsport.com uvádí, že diskuse o jezdecké výměně budou pokračovat po závodě v Číně. Definitivní rozhodnutí se prý očekává „příští týden“. Uvidíme, jestli Liam Lawson dostane více času.

Související zprávy

Diskuze