logo F1zpravy.czF1online.sk

Šest dní po vypadnutí v zahřívacím kole zajel Isack Hadjar životní kvalifikaci

Isack Hadjar
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 3. 2025

Nejlepší ze „zbytku světa“ Isack Hadjar. Francouzský závodník zažívá neuvěřitelný start do své formulové kariéry. V Austrálii skončil velmi nechvalně, ale čínskou kvalifikaci zajel velmi slavně. Sedmé místo a status nejlepšího ze středu pole je jistě vynikající výsledek a přinesl důležité potvrzení talentu a schopností mladíka Red Bullu.

Pařížský rodák rozhodně nepatří k jezdcům, kteří by se potřebovali oťukat. Už v Austrálii ukazoval záblesky vynikající rychlosti, i když tam skončilo jeho představení už v první zatáčce zahřívacího kola. V Číně si však s neznámou tratí poradil fantasticky a vlastně ani nemohl doufat v lepší výsledek.

„Jsem hrdý na tento tým. Nemůžu uvěřit, jak dobré výkony podává naše auto. Vyjel jsem s ním na trať v Q1 a všechno bylo v nejlepším pořádku. Jsem velmi spokojen s tím, co mám v rukou,“ řekl Hadjar v rozhovoru pro televizi Sky.

Ten bude do nedělního závodu startovat za svým velkým vzorem Lewisem Hamiltonem a jeho týmovým kolegou Charlesem Leclercem v červené třetí řadě. V tom čtvrtém bude Isack po boku pilota Mercedesu Kimiho Antonelliho. To není nejhorší pro nováčka v „béčku“ Red Bullu. „Tihle kluci jsou pro nás v závodním tempu nedosažitelní, ale když mi vyjde start, budu v dobré pozici v boji o mé první body, to bude určitě můj cíl,“ řekl Hadjar.

Ten odjel v sobotu ráno svůj v podstatě první závod v F1, protože v Austrálii skončil už v zahřívacím kole, a hned ho čekala obrovská výzva v podobě drolení pneumatik. Hadjar ji však zvládl velmi dobře a dokázal se posunout o pár příček výše. „Ve Formuli 2 jsem v tomto směru dostal dobrý trénink. Byl to můj první skutečný závod a měl jsem pocit, že ve středu pole jsem při manažování pneumatik odvedl docela dobrou práci, ale stále si na to musíme dát pozor,“ usmál se francouzský závodník.

Ten má za sebou velmi náročný start sezóny v Melbourne, kde havaroval už v zahřívacím kole, což je vždy trochu ostuda. O šest dní později však ukázal, že na jeho psychice to nezanechalo žádné stopy, okamžitě se vrhl do práce a zajel možná životní kvalifikaci.

„Nic jsem nezměnil. Vím, že se to může stát a těžké chvíle jsem už v kariéře zažil. Velmi jsem se těšil do Šanghaje a zpět do kokpitu,“ pokrčil rameny Hadjar.

I když Isack ve vysílačkách někdy působí hrozivě a arogantně, jeho první rozhovory jako pilota F1 se nesou ve velmi skromném duchu. Dobrým příkladem bylo, když mu Karun Čandhok a Natalie Pinkham z televize Sky připomněli, že porazil svého týmového kolegu, na což Hadjar skromně odpověděl: „Určitě udělal chybu, nebo něco podobného,“ řekl s úsměvem.

Související zprávy

Diskuze