logo F1zpravy.czF1online.sk

Piastri zachránil pole position ve vlásence: Poslal jsem to tam

Oscar Piastri, George Russell a Lando Norris
© X/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl22. 3. 2025

Silná sobota v podání Oscara Piastriho. Australan dal zapomenout na zaváhání z Melbourne a ve sprintu i kvalifikaci byl jednoznačně silnějším z obou McLarenů. Získal svou první pole position v kariéře.

V závěru Q3 se zdálo, že už nikdo nemůže ohrozit kvalifikační double McLarenu. Najednou však George Russell vytáhl parádní kolo a dostal se ani ne desetinu za Oscara Piastriho. V té chvíli se ještě více ukázalo, jak důležité bylo, že Piastri v posledním pokusu našel čas v závěrečné vlásence.

„Moje první kolo v Q3 bylo lepší než druhé. Avšak v tom prvním jsem ztratil čas ve vlásence. Ve druhém jsem ztrácel dvě desetiny, už jsem uvažoval, že rovnou zamířím do boxů. Problesklo mi hlavou, že to pošlu do vlásenky, a najednou jsem v ní získal ty dvě desetiny. A ještě něco se mi podařilo najít v poslední zatáčce,“ přiblížil Oscar Piastri, vítěz kvalifikace, své dojmy z rozhodujícího pokusu.

Austrálie má svého prvního držitele pole position od Mexika 2018, kde Daniel Ricciardo vyhrál kvalifikaci. Oscar Piastri už má na kontě vítězství v závodech i sprintech, rovněž ve sprintových kvalifikacích, dodnes však čekal na klasickou pole position.

„Pole position do závodu znamená pro mě o něco víc než ta do sprintu. Jsem nadšený. Tvrdě jsem na to makal. Cítím, že mám silný start do sezóny. Samozřejmě, je škoda, jak to dopadlo v Melbourne, ale daří se mi odvádět dobrou práci, což mě dostalo až na pole position.“

Otázkou je, jak významné bude první místo na startu pro nedělní závod. Ten může být do velké míry o strategii a pneumatikách, které se výrazně opotřebovávaly již v 19kolovém sprintu. Oscar Piastri patřil v této oblasti ve sprintu k těm lepším pilotům, když měl nižší degradaci než Max Verstappen.

„Největším tématem bude udržet pneumatiky při životě. Ti, kteří to ve sprintu dokázali, byli nejrychlejší. Mně se to relativně dařilo, ale i tak bylo těžké dostat se přes Maxe. Lewisovi zase pomohlo, že byl vpředu. Očekávám zajímavý závod. V Číně máme nejvyšší degradaci a drobení pneumatik za velmi dlouhou dobu,“ říká 23letý Australan.

Zdá se, že McLaren je po nepřesvědčivém pátku zpátky ve hře. Britskému týmu jistě pomohlo otevření parc-fermé po sprintu a možnost zrealizovat změny na nastaveních. „Oproti sprintu jsme změnili nějaké věci s cílem zlepšit se nejen pro dnešek, ale hlavně pro závod. Neumím zatím posoudit, jestli to pomohlo. Možná to byl tak malý krok dopředu. Naše tempo bylo v pátek i v sobotu podobné, akorát bylo náročné poskládat to dohromady. V Q1 i Q2 jsem se dost trápil a v Q3 se mi zničehonic podařilo najít spoustu času, čemuž doteď úplně nerozumím. Nemůžete auto totálně přestavět, nemá smysl takto riskovat,“ uzavřel Piastri.

Související zprávy

Diskuze