Lewis Hamilton profesorským stylem ovládl sprint v Šanghaji

Lewis Hamilton opět ukázal své superschopnosti. V čínském sprintu bylo tématem drolení předních pneumatik. Kdo tento fenomén dokázal zvládnout nejlépe, ten měl nejlepší šanci na úspěch. Po vyrovnané první polovině závodu se sedminásobný mistr světa ve druhé polovině odtrhnul a cílem prošel s velkým náskokem sedmi vteřin na druhého Oscara Piastriho a deseti vteřin na třetího Maxe Verstappena.
Hamiltonovi výborně vyšel start, když odrazil útoky Verstappena. Útočně naladěný byl Leclerc, který v úvodu svedl prudký souboj s Oscarem Piastrim, ale ani zde se pořadí neměnilo. Naopak, vůbec to nevyšlo Landu Norrisovi, který se snažil útočit, ale v šesté zatáčce vyjel kolem na trávu a spadl na devátou příčku.
Výborně odstartoval Júki Cunoda, který se do konce prvního kola posunul na šesté místo. Leclerc na konci prvního kola ztratil čtvrtou příčku, když ho v předposlední zatáčce překonal Russell.
Hamilton odvedl v úvodu velmi dobrou práci a udržel Verstappena s Piastrim mimo svůj DRS. Holanďan se však držel na dosah ruky. Na začátku 5. kola byl rozdíl mezi nimi rovná sekunda. Co se však nepodařilo Verstappenovi, to dokázal Piastri. Australan se v 6. kole dostal do DRS dosahu za Red Bullem a zdálo se, že pověstný management pneumatik McLarenu se dostává do hry.
V 7. kole měli DRS za Hamiltonem oba pronásledovatelé – Verstappen i Piastri. Všechno záviselo na práci s levou přední pneumatikou a Lewis si v této době stěžoval, že ta jeho se drolí. Karta se však obrátila v 10. kole. Sprint se jako přesýpací hodiny přeléval z jedné strany na druhou a v tomto případě to byl Piastri, kdo měl DRS za Verstappenem.
Ve 12. kole povolal Williams trápícího se Carlose Sainze do boxů. Španělský závodník pokračoval v pátečním trápení, ve sprintu se propadal pořadím, a po přezutí spadl na poslední příčku.
Ve 13. kole hlásil zoufalý Lando Norris, že jde naplno, ale nemá v rukou nic víc. V té době se nacházel na devátém místě s vydrobenými pneumatikami a ztrátou tří vteřin na Strolla. Přesně v té době se Piastri nalepil na Verstappena a zahájil první ofenzivní vlnu. Na konci 14. kola se Max, který hlásil, že „obě jeho přední pneumatiky jsou po smrti“, dokázal ubránit.
Oscar se na konci 15. kola už nemýlil a převzal druhé místo. V tuto chvíli měl 4 kola, aby dotáhl a předjel Hamiltona, který se v té době nacházel 2,5 vteřiny před ním. Lewis však v 16. kole ještě navýšil své vedení a zdálo se, že pevným krokem směřuje za vítězstvím.
Dvě kola před koncem byly červené monoposty nejrychlejší na trati. Hamilton po desetinách navyšoval náskok na Piastriho s Verstappenem a jediný, kdo se mu vyrovnal s časy, byl Charles Leclerc. Ten se v závěru dotáhl na Russella, ale jeho Ferrari prý bylo naprosto příšerné v táhlé 13. zatáčce, která vede na nejdelší rovinku. Charles si tak nedokázal vzít zpět čtvrté místo, které ztratil na startu.
Vítězem čínského sprintu se tak stal Lewis Hamilton, který podal fantastický výkon, skvěle se postaral o své pneumatiky a sprint na 19 kol vyhrál s krásným náskokem téměř 7 vteřin před druhým Piastrim a téměř 10 vteřin před třetím Verstappenem.
Čtvrté místo nakonec uhájil Russell před dotírajícím Leclercem, který bude povzbuzen dobrým výkonem svého Ferrari. Šesté místo obsadil opět vynikající Júki Cunoda, který uhájil sedmou příčku před Kimim Antonellim na mocném Mercedesu. Osmé místo nakonec ukořistil Lando Norris, který v samém závěru vzkřísil svůj McLaren a vybojoval alespoň bod.
Za námi je tedy první sprint sezóny, který vlije velkou naději do žil všech tifosi. Kvalifikace startuje v 8:00 našeho času.
- Štítky
- GP Číny 2025