Cunoda se opět připomněl vedení Red Bullu: S výsledkem jsem spokojen

Christian Horner a Helmut Marko na začátku sezóny radili Júkimu Cunodovi, že se má neustále připomínat a klepat jim na dveře. Mladý Japonec to zatím dodržuje do puntíku. Ve sprintové kvalifikaci zdolal i Liama Lawsona a dokonce postoupil do třetí části. Není divu, že mluví o spokojenosti.
Júki Cunoda reálně nemohl pomýšlet na lepší než osmé místo. Stal se z něj nejrychlejší muž ze „zbytku světa“, když se ztrátou devíti desetin vteřiny v SQ3 porazil Alexe Albona i Lanca Strolla. Pokud si svoji pozici v sobotu udrží, na konto si připíše jeden mistrovský bod.
Oproti loňskému roku se víkend v Šanghaji vyvíjí zcela jinak. Júki Cunoda před rokem skončil předposlední a ve sprintu to vytáhl jen na šestnáctou příčku. „Jak jsem řekl, na události z loňského roku jsem už zapomněl. Pro mě je to zcela nový soutěžní týden. Jsem spíše nastaven tak, jako bych přicházel na zcela nový okruh. Jsem spokojen s výsledkem a tím, jak jsem se k němu dopracoval,“ řekl sebevědomě.
Průběh kvalifikace prý nebyl ideální, ale na druhé straně se mohl těšit z pomoci týmového kolegy, který ho pomohl posunout do elitní desítky. „Řekl bych, že pár věcí jsme mohli udělat i lépe z hlediska nastavení. Neměl jsem stoprocentní pocit, že dokážu z auta dostat veškerý výkon. Budeme se muset na to podívat, ale jsem velmi spokojen. Je to škoda pro Isacka, ale ve druhé části mi poskytl pěkný zákryt, což mi pomohlo. Bylo to i dobré týmové úsilí.“
Jak se bude Racing Bulls dařit v sobotu? Piloti upozorňovali na drolení pneumatik, které může rozhodnout o tom, kdo získá dobrý výsledek a kdo ne. „Tohle je okruh, na kterém působí velké síly, takže to může být náročné. Může se to týkat předních, zadních gum, a to na kterékoli straně. My jsme spíše někde uprostřed; občas se to týká předních, jindy zadních gum. Uvidíme zítra.“
Isack Hadjar postoupil do druhé části sprintové kvalifikace, ale v ní nezajel žádný měřený čas. Během kola udělal chybu a, aby měl z něj tým alespoň nějaký užitek, přikázal mu poskytnout zákryt Júkimu Cunodovi na 1170 metrů dlouhé rovince.
„Už od rána bojujeme s autem. Myslím, že všichni se tu trápí. V nájezdu do zatáček je to pro pneumatiky náročné, v zatáčce se zase přehřívají,“ vysvětloval Isack Hadjar. „Věděl jsem, že v SQ2 budu mít k dispozici jen jedno kolo. Přehnal jsem to v něm, protože jsem věděl, že musím poskládat dobré kolo, abych se dostal do třetí části. Bylo to příliš.“
„V SQ1 jsme byli velmi silní a cítil jsem se opravdu dobře. Určitě jsme se zlepšili od loňského roku. Zdá se, že jsme poměrně blízko chlapcům vpředu, je to škoda,“ povzdechl si mladý Francouz, ale má naději. „Stále je to jen trénink na zítřek. Velká kvalifikace je až v sobotu, takže musíme pochopit, co se pokazilo. Zdá se, že máme slušné auto.“