Mé chyby a trápení s autem, pojmenoval Norris příčiny neúspěchu

Trhliny v síle McLarenu? Landovi Norrisovi vůbec nevyšla sprintová kvalifikace, ve které obsadil až šesté místo. Neočekávaný propad lze připsat jezdeckým zaváháním, podle lídra šampionátu se však ukázaly i potíže současného monopostu.
Pokud se po testech v Bahrajnu zmiňovalo, že slabinou MCL39 může být záď, náchylnější například na nárazový vítr, v Šanghaji se tato slova zatím naplno potvrzují. Ve Wokingu nemusí bít na poplach, vždyť Oscar Piastri byl na dosah pole position, a také Norrisovo kolo bylo po chybu před závěrečnou vlásenkou velmi dobré.
„Udělal jsem tam chybu, když jsem zablokoval přední kola,“ povzdechl si lídr šampionátu, který poslední pokus ani nedokončil a rovnou zamířil do boxů. Po suverénním Melbourne se musel spokojit se šestou příčkou.
„Dnes jsme se více trápili s autem, neměli jsme takovou rychlost. Potíže, se kterými zápasíme, se projevily mnohem výrazněji. K tomu tam bylo příliš mnoho chyb, to si musím přiznat. I monopost byl však náročný na řízení,“ pokračoval Lando Norris.
O tom, že ne všechno je v Číně zatím tak jednoznačné jako v Austrálii, jsme se přesvědčili při několika Landových pokusech – první v SQ1 mu zkompromitovalo zaváhání v první pomalé sekci, a obě kola v SQ3 byla poznamenána chybami ve třetím sektoru. Na palubních záběrech bylo několikrát vidět, jak bojuje s autem, přičemž trať označil za nevyzpytatelnou.
„Bojujeme s blokováním předních kol a v poslední zatáčce se zadním nárazovým větrem,“ prohlásil Lando Norris, který však může spolu s týmem vnímat dnešek i jako dobrý vykřičník před skutečně podstatnými částmi víkendu. Pokud McLareny dokázaly v průběhu SQ2 v jednotlivých sektorech drtit konkurenci, určitě to dokáží i přes potíže poskládat i v mnohem důležitější sobotní kvalifikaci.
„Je to tady podobné jako v Bahrajnu, kde bylo také větrno. Pokud vane silnější vítr, začínáme se trápit a auto se hůře řídí,“ uzavřel britský pilot.