logo F1zpravy.czF1online.sk

Norris demonstroval svou sílu v čínském tréninku, McLarenu konkuruje Ferrari

Lando Norris
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala21. 3. 2025

Jednoznačně nejrychlejším mužem jediného tréninku na sprintovou Velkou cenu Číny se stal Lando Norris. Vše nasvědčuje tomu, že McLaren by mohl pokračovat ve sbírání pole positions i na čínském okruhu, vzhledem k tomu, že druhý Charles Leclerc ztratil už téměř polovinu vteřiny.

Jediný trénink se pro jezdce vyvíjel téměř ideálně. Vzhledem k omezenému prostoru pro přípravu všechny zpočátku těšilo, že jsme neviděli žádné žluté ani červené vlajky a týmy se mohly nerušeně věnovat svým programům. Hladký průběh jízd na mimořádně hladkém asfaltu s dobrou přilnavostí přerušila na pár minut jen porucha na monopostu Jacka Doohana, který ho byl nucen odstavit za desátou zatáčkou, a přece jen tím přinutil maršály vytáhnout červené vlajky.

Do tohoto momentu byl v čele George Russell na středně tvrdých pneumatikách. O sprintové pole position se však rozhodne na softech. Proto jsme byli velmi zvědaví, jak dopadnou kvalifikační simulace po červené vlajce na nejměkčích směsích.

Suverénně je nakonec ovládl Lando Norris s časem 1:31,504, kterému se nikdo nedokázal vyrovnat. Jeho výkon ve třetím sektoru, ve kterém byl rychlejší o tři desetiny než kdokoli jiný, opět naznačuje, že papájoví excelentně pracují s pneumatikami v závěru kola, kdy se ostatním už začínají přehřívat.

Nejblíže se k Norrisovi dostal Charles Leclerc se ztrátou 454 tisícin vteřiny. Další dvě příčky patřily Oscaru Piastrimu, který v posledním sektoru udělal chybu, a nakonec Lewisu Hamiltonovi.

George Russell absolvoval na měkkých pneumatikách jen jedno kolo v rámci své závodní simulace, což znamená, že mu patří až páté místo. Někde v první pětce by se pohyboval i Max Verstappen, kdyby svůj pokus neukončil předčasně návratem do boxů. Na druhé straně, Liam Lawson je v Šanghaji vůbec poprvé v kariéře — v tréninku se mu zase nepodařilo do jednoho kola poskládat konkurenceschopné sektory.

Nico Hülkenberg pozitivně překvapil šestou příčkou před Alexem Albonem, který před víkendem v Šanghaji prohlásil, že Williams je jasně „v čele středu pole“. Do první desítky se vešli ještě Fernando Alonso, Kimi Antonelli a Júki Cunoda.

Nový asfalt v Číně jezdcům velmi vyhovuje. Podle Jacka Doohana je tak hladký a nabízí tolik gripu, že má pocit, jako by byl na simulátoru a ne v reálném světě. Důkazem toho je i fakt, že už v tréninku jsme překonali loňskou pole position o neuvěřitelných 2,156 vteřiny.

Program pokračuje sprintovou kvalifikací v 8:30 našeho času.

1. trénink - GP Číny 2025

logo Ferrari
Charles Leclerc
logo McLaren
Lando Norris
logo McLaren
Oscar Piastri
JezdecTýmČasZtrátaKola
1.
Lando Norris
McLaren1:31,50423
2.
Charles Leclerc
Ferrari1:31,958+0,45421
3.
Oscar Piastri
McLaren1:32,153+0,64924
4.
Lewis Hamilton
Ferrari1:32,195+0,69122
5.
George Russell
Mercedes1:32,377+0,87326
6.
Nico Hülkenberg
Stake1:32,507+1,00321
7.
Alex Albon
Williams1:32,687+1,18324
8.
Fernando Alonso
Aston Martin1:32,766+1,26223
9.
Kimi Antonelli
Mercedes1:32,874+1,37027
10.
Júki Cunoda
Racing Bulls1:32,934+1,43023
11.
Oliver Bearman
Haas1:32,967+1,46323
12.
Lance Stroll
Aston Martin1:32,984+1,48019
13.
Esteban Ocon
Haas1:33,056+1,55223
14.
Pierre Gasly
Alpine1:33,123+1,61923
15.
Carlos Sainz
Williams1:33,145+1,64126
16.
Max Verstappen
Red Bull1:33,284+1,78024
17.
Isack Hadjar
Racing Bulls1:33,385+1,88123
18.
Liam Lawson
Red Bull1:33,631+2,12723
19.
Gabriel Bortoleto
Stake1:33,822+2,31824
20.
Jack Doohan
Alpine1:33,923+2,41917

Související zprávy

Diskuze