Norris demonstroval svou sílu v čínském tréninku, McLarenu konkuruje Ferrari

Jednoznačně nejrychlejším mužem jediného tréninku na sprintovou Velkou cenu Číny se stal Lando Norris. Vše nasvědčuje tomu, že McLaren by mohl pokračovat ve sbírání pole positions i na čínském okruhu, vzhledem k tomu, že druhý Charles Leclerc ztratil už téměř polovinu vteřiny.
Jediný trénink se pro jezdce vyvíjel téměř ideálně. Vzhledem k omezenému prostoru pro přípravu všechny zpočátku těšilo, že jsme neviděli žádné žluté ani červené vlajky a týmy se mohly nerušeně věnovat svým programům. Hladký průběh jízd na mimořádně hladkém asfaltu s dobrou přilnavostí přerušila na pár minut jen porucha na monopostu Jacka Doohana, který ho byl nucen odstavit za desátou zatáčkou, a přece jen tím přinutil maršály vytáhnout červené vlajky.
Do tohoto momentu byl v čele George Russell na středně tvrdých pneumatikách. O sprintové pole position se však rozhodne na softech. Proto jsme byli velmi zvědaví, jak dopadnou kvalifikační simulace po červené vlajce na nejměkčích směsích.
Suverénně je nakonec ovládl Lando Norris s časem 1:31,504, kterému se nikdo nedokázal vyrovnat. Jeho výkon ve třetím sektoru, ve kterém byl rychlejší o tři desetiny než kdokoli jiný, opět naznačuje, že papájoví excelentně pracují s pneumatikami v závěru kola, kdy se ostatním už začínají přehřívat.
Nejblíže se k Norrisovi dostal Charles Leclerc se ztrátou 454 tisícin vteřiny. Další dvě příčky patřily Oscaru Piastrimu, který v posledním sektoru udělal chybu, a nakonec Lewisu Hamiltonovi.
George Russell absolvoval na měkkých pneumatikách jen jedno kolo v rámci své závodní simulace, což znamená, že mu patří až páté místo. Někde v první pětce by se pohyboval i Max Verstappen, kdyby svůj pokus neukončil předčasně návratem do boxů. Na druhé straně, Liam Lawson je v Šanghaji vůbec poprvé v kariéře — v tréninku se mu zase nepodařilo do jednoho kola poskládat konkurenceschopné sektory.
Nico Hülkenberg pozitivně překvapil šestou příčkou před Alexem Albonem, který před víkendem v Šanghaji prohlásil, že Williams je jasně „v čele středu pole“. Do první desítky se vešli ještě Fernando Alonso, Kimi Antonelli a Júki Cunoda.
Nový asfalt v Číně jezdcům velmi vyhovuje. Podle Jacka Doohana je tak hladký a nabízí tolik gripu, že má pocit, jako by byl na simulátoru a ne v reálném světě. Důkazem toho je i fakt, že už v tréninku jsme překonali loňskou pole position o neuvěřitelných 2,156 vteřiny.
Program pokračuje sprintovou kvalifikací v 8:30 našeho času.

1. trénink - GP Číny 2025






Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:31,504 | 23 | ||
2. | Ferrari | 1:31,958 | +0,454 | 21 | |
3. | McLaren | 1:32,153 | +0,649 | 24 | |
4. | Ferrari | 1:32,195 | +0,691 | 22 | |
5. | Mercedes | 1:32,377 | +0,873 | 26 | |
6. | Stake | 1:32,507 | +1,003 | 21 | |
7. | Williams | 1:32,687 | +1,183 | 24 | |
8. | Aston Martin | 1:32,766 | +1,262 | 23 | |
9. | Mercedes | 1:32,874 | +1,370 | 27 | |
10. | Racing Bulls | 1:32,934 | +1,430 | 23 | |
11. | Haas | 1:32,967 | +1,463 | 23 | |
12. | Aston Martin | 1:32,984 | +1,480 | 19 | |
13. | Haas | 1:33,056 | +1,552 | 23 | |
14. | Alpine | 1:33,123 | +1,619 | 23 | |
15. | Williams | 1:33,145 | +1,641 | 26 | |
16. | Red Bull | 1:33,284 | +1,780 | 24 | |
17. | Racing Bulls | 1:33,385 | +1,881 | 23 | |
18. | Red Bull | 1:33,631 | +2,127 | 23 | |
19. | Stake | 1:33,822 | +2,318 | 24 | |
20. | Alpine | 1:33,923 | +2,419 | 17 |
- Štítky
- GP Číny 2025