Cowell nevyloučil Neweyho zapojení do letošního vývoje

Nový větrný tunel a nový technický partner Adrian Newey jsou velké novinky z tábora Aston Martinu z posledních dvou týdnů. I když pohled na aktuální výkony týmu není lichotivý, neměli bychom panikařit, protože nová pětiletka Astonu teprve začala. Nový šéf Andy Cowell ukládá jednotlivé dílky na svá místa a říká, že genialita Adriana Neweyho je zatím plně alokována na rok 2026.
Konstrukční týmy již v současnosti naplno pracují na nových monopostech. I když nemálo soustředění investují i do uvolnění maximálního potenciálu z aktuálních aut, která mají za sebou jen první kilometry, dost času ve větrném tunelu dostávají i staré. Jaký program má Adrian Newey?
„Příchod Adriana přináší spoustu zkušeností a soutěživé nastavení. Momentálně jsme se rozhodli, že Adrian bude pracovat na monopostu pro rok 2026,“ vysvětlil šéf Aston Martinu Andy Cowell. „Investuje do této práce hodně úsilí.“
„Trávil čas v konstrukční kanceláři, analyzoval pravidla pro rok 2026 a hledal kompromisy potřebné k vytvoření rychlého závodního monopostu v rámci nových předpisů,“ dodal Cowell.
To však prý neznamená, že Adrian nebude povolán do práce na letošním monopostu. Sám Newey před sezónou s úsměvem řekl, že Lawrence Stroll bude chtít, aby se zapojil i do letošního vývoje. Jaký to ale má význam?
Je poměrně známá historka z Adrianových začátků v Red Bullu, když při pohledu na monopost RB2 z roku 2006 prý řekl, že chce ukončit jeho vývoj ještě před prvním závodem sezóny a zabrat si veškerý čas ve větrném tunelu na vývoj nového monopostu RB3 na rok 2007, který měl mít premiéru až o dvanáct měsíců později. Většina lidí proto považuje za zbytečné, aby se Newey zapojoval do letošního vývoje, protože Aston Martinu nehrozí ani boj o pódia, natož vítězství nebo tituly.
„Možná když z úvodních několika závodů pochopíme, jak na tom monopost je, jaké jsou jeho silné a slabé stránky, přijde s několika menšími vylepšeními pro letošní auto,“ vysvětlil Cowell uvažování Aston Martinu.
„Máme nový větrný tunel a v továrně je mnoho vybavení, přičemž se snažíme tyto nástroje vyvíjet a vzájemně je propojit. Zároveň budujeme tým a týmového ducha, abychom se všichni soustředili na jediný cíl – vytvoření co nejrychlejšího závodního auta,“ dodal šéf Aston Martinu.
K otevření nového větrného tunelu v Silverstonu mělo dojít minulý týden. Toto zařízení představuje jeden z klíčů pro budoucí úspěchy stáje. Aston Martin tak definitivně opouští tunel Mercedesu v Brackley a přesouvá se do svého, který měl být velkým lákadlem i při jednání s Neweym.
„Šlo o rozsáhlý projekt, na kterém pracovalo velké množství lidí, takže je skvělé vidět, že je konečně v provozu jako náš vlastní větrný tunel. Disponuje špičkovou technologií v měřicích systémech i v modelování,“ řekl Cowell.
„Mít všechno na jednom místě znamená, že aerodynamici už nemusí ani vyjít ven a oblékat si kabáty. Předtím bylo nutné naložit model do dodávky, odvést ho po hrbolaté cestě do Brackley a doufat, že po příjezdu bude stále ve stejném stavu,“ pokračoval šéf Aston Martinu.
„Největší výzvou však nadále zůstává porozumět tomu, co se děje s aerodynamikou na trati ve srovnání se zkouškami v tunelu a na CFD. Tyto tři světy, s nimiž aerodynamici neustále zápasí, by nám měl nový tunel pomoci lépe propojit,“ dodal Cowell.
- Štítky
- Adrian Newey
- Aston Martin