Wolffa neodradila ztráta na McLaren, tuto sezónu neodepisuje

I když není moudré vynášet soudy nad osudem sezóny 2025, počáteční data naznačují, že jeden tým má v úvodu ročníku nezanedbatelný náskok. Max Verstappen byl v podstatě jediný, kdo v Austrálii dokázal alespoň částečně držet krok s McLareny. Nezdá se však, že by tyto skutečnosti odradily soupeře a ti pokračují v letošním vývoji.
Mercedes vstoupil do nového ročníku v pozici nenápadné, ale nezanedbatelné síly. Nikdo nepochyboval, že tento tým bude nadále patřit do nejlepší čtyřky, ale jaké budou jeho skutečné vyhlídky? Inu, Austrálie přinesla několik pozitiv, i když Kimimu Antonellimu premiérová kvalifikace vůbec nevyšla.
Třetí a čtvrté místo je pěkný výsledek. Mercedes se však svým tempem nemohl vyrovnat McLarenu, zejména v pozdější fázi jednotlivých stintů potvrzoval monopost MCL39 svoji převahu, což není fantastická vyhlídka před zbytkem sezóny, která byla propagována jako potenciálně nejlepší za dlouhá léta. Konkurenty McLarenu to však očividně neodrazuje.
„Je to velký a působivý rozestup,“ řekl novinářům v Melbourne šéf Mercedesu Toto Wolff. „Připomíná nám to minulé roky, kdy jste se při pohledu na ztrátu chtěli skrýt, ale nikdy se nesmíte vzdávat.“
„Máme za sebou jen první víkend, obsadili jsme třetí a čtvrté místo a podle zásluh nám patřilo čtvrté a páté, proto nemůžete sundat nohu z plynu. Musíme zanalyzovat, co můžeme udělat, abychom lépe manažovali pneumatiky. Víte, nechybí nám dvacet bodů přítlaku. Je za tím mechanická stránka. Nic se nemění na tom, jak přistupujeme k roku 2026 ve srovnání s touto sezónou. Musíte si zachovat chladnou hlavu a pokračovat na své trajektorii,“ vysvětlil Wolff.
Rakušan je v otázce převahy McLarenu ve shodě se svým pilotem Georgem Russellem. Oba tvrdí, že výhoda lídra spočívá v práci s pneumatikami, není v tom aerodynamika nebo něco podobného. „Přáli bychom si, abychom se zapojili do boje s McLareny a Maxem,“ řekl Wolff. „Ztrácíme ve snaze udržet pneumatiky v optimálním okně.“
„Oni to dokážou lépe a umí je lépe zahřát. Nám gumy degradují, protože se zkrátka přehřívají. Proto říkám, že bych byl rád, kdybychom k nim byli blíže, ale taková je jednoduše realita,“ dodal Wolff.
Mercedesu a všem soupeřům se velmi hodil pohled na McLaren minulý víkend. Všem umožnil lépe pochopit, v čem spočívají silné stránky monopostu MCL39. Poměrně velkou pozornost si užívaly brzdy papájového týmu. Kdoví, možná už konkurence našla něco, co lze snadno napodobit.
„Podíváte-li se na naše skutečné tempo, tak podle mě by náš reálný výsledek mohl být čtvrté a páté místo, což je podle mě solidní první víkend,“ řekl Wolff.
„Když se na to díváte jako na poloprázdný pohár, musíte říci, že McLaren má velmi dobré tempo. Musíme porozumět, jak dokážou manažovat pneumatiky a dostat z nich výkonnost; musíme se zlepšit. Pokud chceme díky našemu tempu bojovat o vítězství a tituly, určitě musíme něco najít,“ dodal šéf Mercedesu.