Taková ztráta na McLaren nezmizí do dalšího závodu, uvědomuje si Verstappen

Max Verstappen je mistrem v minimalizaci škod. Svou pověst potvrdil opět v Melbourne, kde celý Red Bull počítal v nejlepším případě se třetí příčkou. Obhájce titulu nejenže na pódiu nechyběl, ale dokonce skončil druhý. Uvědomuje si však, že výkonnostní propast mezi McLarenem a Red Bullem je velmi velká.
Na první závodní kolo této sezóny jsme čekali poměrně dlouho. Když konečně zhasla červená světla a měli jsme odstartováno, Max Verstappen opět ukázal své kvality v dešti. V první zatáčce našel přilnavost tam, kde ji nikdo jiný nehledal, a poradil si s Oscarem Piastrim.
McLaren měl však jednoznačnou rychlostní výhodu, ale to nebylo všechno. Verstappen se v prvním stintu dopustil vzácné chyby a po probrzdění Piastrimu daroval druhou příčku. Vzápětí se mu Australan ztratil z dohledu a zdálo se, že o prvních dvou pozicích je rozhodnuto. Nakonec nám velkou cenu zdramatizovalo ještě počasí a Piastriho chyba ve třetím sektoru.
V posledních kolech jsme sledovali napínavý souboj Landa Norrise s Maxem Verstappenem. Změna v pořadí se však již neudála a Lando Norris se stal prvním jezdcem po 1029 dnech, který ukončil Verstappenovu hegemonii v čele průběžného pořadí šampionátu.
„Start byl zábavný. Pak jsem se pokusil držet s McLareny, ale stejně jako v případě jiných týmů platí, že máme strašně vysoké opotřebení pneumatik. Přehříváme gumy a McLaren tehdy ujede pryč,“ připomněl, v čem je McLaren tak silný, Max Verstappen. „Dal jsem do toho všechno, ale pak utekli. Já jsem se koncentroval na svůj vlastní závod.”
Vezmeme-li si v úvahu průměrné časy v prvním stintu, zjistíme, že Verstappen ztrácel až 0,697 sekundy na kolo. Většinu z toho manka způsobilo opotřebení pneumatik. Nizozemec se dokonce ptal do boxů, ale inženýr mu to zamítl. Na okruh se totiž blížila další silná přeháňka, kterou bylo třeba přečkat.
Verstappen v náročných podmínkách opět získal, když Piastri udělal chybu a zůstal stát na trávníku v posledním sektoru. „Pak se do hry opět zamíchalo počasí. Na suchých pneumatikách to bylo velmi obtížné, když začalo pršet.”
„Zkusili jsme udělat něco jiného, už nám to vyšlo, ale já nevidím radarové záběry, takže nevím, jak se počasí vyvíjí. Kdybychom však i zastavili spolu s nimi o kolo později nebo ve stejném kole, stejně bych skončil druhý. Nezáleželo na tom tedy, ale zkusit něco jiného bylo zábavné,“ pousmál se druhý muž nedělního závodu.
Už za týden se kolotoč Formule 1 přesune do Číny. Nemůžeme proto očekávat, že by se rozložení sil ve startovním poli nějak dramaticky změnilo, a neočekávají to ani v Red Bullu. V této fázi sezóny je cílem ztratit na McLaren co nejméně bodů, aby se později červení býci mohli pokusit o podobnou stíhací jízdu, jakou loni předvedl McLaren.
„Ztráta na McLaren je velká, to já vím. Nezmizí do dalších závodů, ale musíme se pokusit udržet k nim blízko. Platí to i o takových dnech, jaký jsme měli dnes. Normálně bychom obsadili třetí místo, ale jsme na druhém. To je dobré,“ potěšil se.